Waar kan ik informatie/ervaringen vinden m.b.t. het spontaan aangaan van ruitenwissers waardoor de accu van de auto leegloopt?

Dat gebeurt dus al de auto stilstaat geparkeerd is en de sleutel uit het contact is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Het zou maar zo kunnen dat je knipperlicht relais of schakelhendel kapot is..

Ga naar je dealer en die kan dat nameten/uitlezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die HannesSlooba;

Hou er rekening mee dat je bij de dealer al snel een hoop geld kwijt bent en deze er soms meesters in zijn om zomaar spontaan ook andere gebreken op te sporen. Een klein onafhankelijk garagebedrijf kan je voor dit soort kleine storingen vaak net zo goed helpen. Of zoek eerst eens naar een forum van mensen met dezelfde auto als de jouwe, misschien kun je het zelf wel oplossen. Tot die tijd zou je de zekering van de ruitenwissers eruit kunnen trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo HannesSlooba,

Ik heb dit ook een keer meegemaakt, maar dan met de knipperlichten, die gingen ook spontaan aan.

Je moet de + en de - polen van de accu losmaken, en na 15 minuten weer vastzetten.
Met 99 % zekerheid kan ik je zeggen dat je probleem is opgelost.

Succes,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Leonard: Kleine toevoeging:
* Bij het losmaken eerst de min pool, daarna de pluspool.
* Bij montage eerst de pluspool en daarna de minpool.
Dit om kortsluiting te voorkomen. Haal je eerst de pluspool los en je raakt met je ring-steek- of weetikwatvoor sleutel massa... Dan kan die erg heet worden zeg maar.
Voor de rest lijkt het mij een goed idee om ff de spanning er af te halen om de zaak te resetten. Verdiende plus+++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede toevoeging TegenXinnig,dankje daarvoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is bij mij 3 jaar geleden al gedaan. Zelfs een nieuwe accu (bleek helemaal niet nodig) maar uiteindelijk bleek het een computerstoring te zijn. Nu doet het zich weer voor. Ik behoor tot jouw 1%.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@HannesSlooba toch raad ik je aan het even te proberen.
Baad het niet schaad het niet toch.