Hallo Dutchproxy,

Ik heb het volgende gevonden in de bovagkrant:

De Piaggio MP3 LT mag niet worden uitgerust met een kentekenplaat voor motorfietsen. Dat heeft de RDW besloten nadat de importeur van Piaggio de zaak had aangekaart.
De MP3 LT is een motorfiets met twee wielen voor en één wiel achter, die met autorijbewijs bestuurd mag worden. Daar zit ook meteen de kneep, want de driewielige motorfiets moet volgens de typegoedkeuring worden voorzien van een auto kentekenplaat. Deze kentekenplaat (model 27.1) is groter dan de motorfietskentekenplaat (model 27.10).
De MP3 RL met smalle spoorbreedte heeft een andere typegoedkeuring en mag alleen met een motorrijbewijs worden bereden. Deze MP3 mag wel worden voorzien van een motor kentekenplaat.
‘Het gekke is dat bij de eerste serie LT’s die we importeerden, de RDW zelf toestond dat er een motorfiets kentekenplaat werd gemonteerd’, zegt sales- en marketing manager Machiel Spiering van Piaggio Benelux. ‘Pas bij de tweede serie werd gezegd dat er zo’n dienblad moest worden gemonteerd.’ Volgens Spierings is de auto kentekenplaat op de MP3 LT niet alleen esthetisch verkeerd, maar ook praktisch. ‘Zo’n dienblad dekt voor een deel de uitlaat af. En hij is zo groot dat het uitsteekt, waardoor het snel beschadigd kan worden en onleesbaar raken.’
Piaggio wil nu proberen om de typegoedkeuring voor de MP3 LT aan te passen zodat de motorfiets kentekenplaten alsnog kunnen worden gevoerd.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk antwoord, daar kan niemand overheen. dus het beste!

Andere antwoorden (2)

Het voertuig, dat is afgebeeld valt onder de motoren. Er zit een standaard motorkentekenplaat op gemonteerd.

Kennelijk vergelijk jij ze met de kentekenplaten van brommers en snorfietsen. Deze platen zijn inderdaad kleiner.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het valt onder auto's
het is geen standaard kentekenplaat
zelfs je vooroordeel klopt niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt wel een beetje, het is een 'normaal' kenteken en geen verzekeringsplaatje maar geen motorkenteken want die beginnen met een M.
Met deze 'motor' kun je rijden met een auto rijbewijs en hoef je dus geen motor rijbewijs te halen...daarom zit er een kentekenplaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had het niet voor mogelijk gehouden maar dit antwoord is nog stommer.