Heb een auto gekocht en binnen een maand is de accu verrot en remblokken en schijven en uitlaat, kan ik hier iets tegen doen bij de verkoper?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

Alleen als je een overeenkomst gemaakt hebt met de koper, waarin dit beschreven staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of je garantie hebt.
Als je de auto zonder garantie en nieuwe apk gekocht hebt is het helaas pindakaas.
Heb je garantie dan moet je direct terug gaan.

Toegevoegd na 57 seconden:
Particulier dn is het helaas want die geven geen garantie.
Je had de auto op die voorwaarden moeten kopen dat je hem mocht laten checken in een garage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er geen garantie op de auto zit, dan kun je het niet verhalen op de verkoper. Dan is het risico voor jezelf en zeker als het particulier is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De accu kon je niet weten .
Maar de rest kon voor de koop bekijken .
Je kunt een klacht indienen en dan maar hopen dat zij er iets aan doen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kopen van een particulier is geen garantie. Je had vooraf de auto kunnen laten checken bij een garage. Had je wel iets gekost, maar nu ben je meer kwijt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weinig kans,

Als koper heb je ook onderzoekplicht en een aantal van de zaken die je noemt had je achter kunnen komen.
Verder ligt het er aan of je hem via een bovag handelaar of particulier gekocht hebt.
Particulier is garantie tot aan de deur