Piepend geluid vlak na starten auto

Mijn auto(suzuki alto) maakt vlak na het starten een zeer irritant hoog fluitend geluid. Dit geluid houdt meestal enkele seconden aan en stopt weer als de auto op gang is.

Nou vroeg ik me af hoe dit komt en of ik dit zelf op kan lossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
20.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIEUWE V-SNAAR KOPEN.

Antwoorden (7)

Dit kan duiden op een kapotte V-snaar. Dit is op een beetje goede sloop makkelijk aan te schaffen voor een tientje. Maar je moet wel een beetje kunnen klussen wil je hem plaatsen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is meestal de v snaar. T kan zijn dat ie strakker moet of hij is versleten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slippende v-snaar door vochtigheid, wat later op de dag niet meer voorkomt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de v-snaar .
Dit kun je testen door in het midden van de v-snaar naar beneden te drukken en dat moet ongeveer 1 cm zijn .
Het beste is vervangen en als de v-snaar nog in redelijke staat is dan alleen spannen .
Even goed kijken en logisch denken dan kun je wel zien hou hij gespannen moet worden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd de v-snaar die niet strak genoeg staat,vervangen doe je dus niet door een exemplaar op de sloop te halen hé !
Een nieuwe kost mss 15e.
Dynamo los zodat je em kunt kantelen,ouwe eraf,nieuwe erop en idd hij mag ongeveer een uitslag hebben van een cm,niet meer want dan staat ie te los.

Succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt een slippende aandrijfriem. Beste oplossing is vervangen. Als hij na vervanging weer snel piept is er mogelijk een poulie stuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slippende aandrijfsnaar. Controleren en vervangen of opnieuw spannen. NIET vervangen door een exemplaar van de sloop, die zijn meestal nog rotter dan die nu in je auto zit. Zo duur zijn ze nieuw niet. Denk erom dat bij een slippende snaar ook de koeling van de motor in gevaar kan komen, want de koelwaterpomp draait ook op deze snaar.