Wat moet ik regelen voordat ik de weg op mag?

Ik ga van de week mijn eerste auto kopen, van een particulier. Nu weet ik niet wat ik allemaal moet regelen voordat ik hem op kan gaan halen en er de weg mee op mag. Verzekering moet ik afsluiten dat weet ik maar wat komt er nog meer bij kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Valt verder wel mee als de auto in technisch goede staat verkeert.
Controleren of het kenteken compleet is: drie delen: overschrijvingsbewijs, deel met duplicaatcode en het deel met de meldcode.
Verder het geldige APK keuringsbewijs en niet te vergeten....je eigen rijbewijs.
Nadat je de auto hebt overgeschreven op het postkantoor krijg je een vrijwaringbewijs dat voor de verkoper is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet te vergeten:
een geldig legitimatiebewijs van jezelf (nodig voor de overschrijving)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over jouw toevoeging, op naam zetten met een paspoort of ID kaart zal helaas niet lukken. Dat kan tegenwoordig alleen met een rijbewijs. Dit vanwege het feit dat het rijbewijsnummer moeten invoeren. Zonder overhandigen vh rijbewijs krijg je de auto niet op naam. Voor de rest +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over je toevoeging: je hebt je rijbewijs bij je volgens jouw stukje, dat geldt toch ook voor deze overschrijving als geldig identiteitsbewijs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar je mag een ID Gebruiken het MOET je rijbewijs Zijn * eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk voor de legitimatie mogelijkheden bij deze site:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/kopenverkopen/Pages/Legitimeren.aspx

Andere antwoorden (1)

Inderdaad verzekering, als je kenteken op naam zet gaat belasting vanzelf en zorg voor geldige APK.
Enkele richtlijnen wat te doen vóór aankoop van een auto vind je op anwb.nl