Welke merk van auto's kan je makkelijk restaureren?

Ik wil graag op mijn 17 jaar een wrak van een auto kopen en dan restaureren. Ik weet alleen niet zoveel van auto's, daarom mag het "wrak" niet zoveel kosten. Ik zoek iets dat goedkoop en gemakkelijk te verkrijgen is (€1000 is echt wel mijn maximum). Het moet ook wel een soort icoon zijn, zoals die Volkswagen T1, dat zou mijn eerste keuze zijn eigenlijk maar die zijn zo duur. Of het moet iets speciaal zijn. Liefst iets dat gemakkelijk is om wisselstukken van te vinden.

Om op te sommen voor de duidelijkheid:
-Goedkoop (het wrak zelf maximum €1000)
-Gemakkelijk wisselstukken
-Speciaal uiterlijk of een icoon

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
8.3K

Het beste antwoord

Ik zou persoonlijk een Peugeot 504 kopen.
Eenvoudig, mooi (design Pininfarina), veel van te koop, alles uitwisselbaar, veel clubs etc, veel adressen door heel NL voor onderdelen, rijden ontzettend goed, snelle versie de TI is echt best snel, mooie interieurs in leer etc. etc.

Je hebt de Sedan en de Coupe en de Cabriolet, en de Break.

Roest is het probleem. De rest repareer je met een hamer en schroevendraaier. Niet voor niets dat ze bijna allemaal naar Afrika verkocht zijn.

Beter dan een Mercedes! Vroeger had bij ons in het dorp iedere boer met wat geld een 504 Diesel, en de notabelen een GL of TI.

Lancia Fulvia is ook leuk. Coupe of sedan. Ook niet duur, leuk, rijden heel goed, makkelijke techniek, maar ook leuke techniek. Je kunt het hele voorste subframe incl. motor en bak onder de auto uithalen, als geheel, gaaf sleutelen! Roest bij bevestigingspunten subframe is doodsteek.

Opel Rekord model 63-66. De enige coole Opel behalve de V8's. Maar zeldzaam. Als het een Opel moet zijn dan die.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 jaar geleden was ik in Egypte, daar rijden die 504's nog vrolijk als taxi rond, was leuk om te zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die Lancia Fulvia vindt ik heel mooi

Andere antwoorden (7)

Een VW Kever, nog genoeg onderdelen voor en lekker simpel. Voor ~500 heb je al een wrak en we herkent de kever nou niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies waar ik aan dacht! Onderdelen overal verkrijgbaar, en een Kever kun je voor 90% uit elkaar draaien met een en dezelde sleutel.
Wat dacht je van een 2CV (lelijke eend) of een Diane (Citroen)
Een Fiat 126, Fiat 500, Ford Capri, Opel Manta, Mini, Een Golf MK1 GTI (niet echt een mega klassieker nog, maar wel de eerste GTI) Misschien een Trabant? Niet echt een auto voor dagelijks gebruik, maar wel een icoon op z'n eigen manier...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zijn ook hele leuke jah !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel he :) een Capri of een Manta zou ik ook nog wel willen oplappen.. dat zijn toch DE iconen voor de jaren 80...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die staan ook nog op mijn verlanglijstje ! De Manta's (A/B) zie je nog wel eens rijden, de Capri is al aardig zeldzaam aan het worden.
Wat dacht je van een mooie Commodore coupé , Monza, Senator....
ff me kwijl wegvegen haha :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Restaureren van een Eendje kan best tegenvallen. Dan kun je beter een Mehari kopen met een goed body en slecht chassis. Mijn persoonlijke ervaring, Mehari vond ik leuker.
Hallo Jasperos,
Denk dan aan een Mini, of een leuke fiat 500 !
Voor beide auto's kun je alles nog krijgen en er zijn leuke gezellige clubs voor .

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Mini: +
Ik heb eentje gevonden die in jouw prijsklasse valt;
FIAT 850
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kies voor een opel kadett .
Onderdelen genoeg te krijgen .
En makkelijk aan te sleutelen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zoekt een leuke auto.... als een Kadett wat is zou een Simca 110 ook wel wat zijn (niet denk ik). Wel lekker simpele auto's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Simca 1100 vind ik altijd nog oneindig veel leuker dan zo'n dooie Opel Kadett.
Ik zou als ik jou was in ieder geval een europese auto kopen, deze onderdelen zijn makkelijker te verkrijgen dan bijvoorbeeld oude amerikanen. dus een kever of vw golf is een leuk begin.

Wat betreft de VW T1; Inderdaad onbetaalbaar ik heb ze nog niet goedkoper dan 15.000 euro gezien..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kadett c coupe? ik ben daar destijds zelf aan begonnen, het is een soort mini mustang, je hebt ze van 1.4 liter tot 2.2 liter en achterwiel aangedreven.

onderdelen zijn ook redelijk goed verkrijgbaar en niet zo belachelijk duur aangezien deze auto's in duitsland nog steeds populair zijn in de bergrennen.