Wat kan de oorzaak zijn van mijn olie verbruik? en is slick 50 verstandig?

mijn astra uit 99 verbruikt sinds de koude maanden ineens vrij veel olie. nog niet de grens van 1 op 1000 maar rond de 3000. voor de rest rookt het niet en heb ook niet het idee dat er een plas olie onder mijn auto ligt als ik hem bijgevuld heb. Kan er een eenduidig probleem zijn en is slick 50 verstandig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Antwoorden (2)

Olie verbruik is vrij normaal op een "oudere" auto vooral als er veel kilometers op staan..

Olie gebruik kan van alles zijn.. het kan langs je zuiger veren lopen en gewoon verbranden.. als het kleine beetjes zijn zul je hem echt niet zien roken.
Het kan ook een lekkende kleppendeksel zijn.. dit kun je zien als de boven kant van je motor nat is zo rond de bougies.

Misschien eens een stuk karton op de grond leggen en daar op parkeren voor een nacht, gewoon om te kijken of er iets onder uit loopt... kan namelijk ook zijn dat de kleine pakking om je aftapschroef versleten is door hergebruik bij de laatste olie wissel.. dat zul je niet merken als de motor koud is, maar als ie warm is wordt olie water dun soms.. dan kruipt het overal waar het gaan kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord, +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke avatar :)
heb zelf een Astra 1.7d gehad (GM blok) en een vectra 2.5 V6 automaat (X25XE) rijd echt lekker...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf ook héél veel opels gehad, kadettjes,astra's,vectra's,tigra,commodore etc.
Ik heb nu nog een kadett-B uit 1970 voor de hobby,de gezinswagen is nu een Ford *schaam* maar die moet wel ruimte gaan maken voor een Insignia ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Insignia is tha bomb!! dat is nu nog eens een mooie auto... en van achter zie je zo dat ie van een Vectra B afstamt... mooie wagen... een VXR badge erop en hij is af :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De VXR is voor vauxhall ,liever een OPC-tje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
komt omdat ik (nog) in de UK woon denk ik... :) hier zie je veel VXR's.. wat een beesten zijn dat.. mijn V6 Vectra had het maar wat lastig met een Corsa VXR.. wat een beesten zijn dat... zodra ik weer in NL woon koop ik een Opel, en bestel vauhall badges in de UK.. vind ik mooier staan dan het opel logo (persoonlijke smaak) wil echt weer een Astra MK3 Diesel.. die lopen lekker... het geklapper van een Diesel is een geweldig geluid.... Maar volgens mij dwalen we maar een beetje van de vraag af.... klein beetje maar :-P
IK heb alvast voor U het e.e.a. ingevuld op de volgende website . U kunt trouwens ok zelf het kenteken van Uw auto invullen en meteen bekijken,wat de exacte olie is ,waarmee U de auto kunt vullen. Naast olie zijn er nog meer opties,waarbij ik dan denk aan de remmen,koppeling die onjuist of niet goed worden gesmeerd.U zult het in die hoek ,moeten zoeken. Niks ten nadele van Uw auto,maar een al wat oudere wagen gebruikt (vaak) meer olie dan een nieuw(er)e auto.

http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies/resultaat/2xOmEQiBbl9W/opel-astra-g-16-1998-2001/

Mochten de gegevens niet kloppen,dan kunt U zelf de juiste gegevens invullen. Ik ben uitgegaan van een 1.6 motor bijvoorbeeld. Dit gaf U helaas niet aan,in deze vraag.

Groet:Zoekertje