Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voor wie is de BTW na het importeren van een auto?

Ik vroeg mij af voor wie de BTW is na de import van een nieuwe auto uit Duitsland, ik heb het hierbij over de btw die teruggevorderd kan worden na het importeren van een nieuwe auto.

Aangezien ik zelf research heb gedaan op het internet en het niet helemaal duidelijk was of de BTW teruggevorderd word naar de klant van de importeur of naar de autoimporteur zelf, vraag ik mij af of iemand mij hierbij kan helpen.

Verder zou ik graag willen weten of het toegestaan is om een geimporteerde auto als autoimporteur eerst op de naam van het autoimportbedrijf mag zetten en dan de auto binnen een paar dagen/weken mag doorverkopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
606

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je een nieuwe auto koopt in Duitsland betaal je 'gewoon' 19% BTW, je bent verplicht btw-aangifte te doen. Naast de btw betaalt je ook bpm. Je meld je hiervoor bij een bpm-aangiftepunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding