Kan je een 10 daags auto cursus doen met behalen van je rijbewijs op afbetaling?

Ik weet dat er van die 10 daagse cursussen zijn maar ik kan niet vinden of je dit kan doen op afbetaling.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het is ook lastig te vinden. Het lijkt mij dat als je een 10-daagse rijopleiding doet, je alles al betaald moet hebben vóór je met de opleiding begint. Wel logisch ook, want anders zou je met een schuld zitten na de opleiding. De enige mogelijkheid lijkt mij, dat je onafhankelijk van de rijschool een lening afsluit bij de bank. Vaak is dat ook goedkoper.

Om het zelf even te controleren hier 2 links:
Een PDF file met algemene voorwaarden
en de site van de ANWB.

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/rijden/rijbewijs-halen/aro-algemene-voorwaarden.pdf
http://www.anwb.nl/auto/rijbewijs-en-trainingen/rijbewijs-halen,/auto.html

Er staat op de site van de ANWB wel, dat als je geen 10 daagse wilt, maar 1 of 2 lessen per week, je gespreid kunt betalen. Maar dat is ook weer vrij logisch want dan betaal je gewoon per les.

citaat:

"Bij de ANWB bepaal jij hoe snel je je rijbewijs haalt. Je kunt kiezen voor een compacte opleiding die je in 10 dagen afsluit met het CBR examen, maar die je natuurlijk ook kunt spreiden over een aantal weken. Je kunt ook 1 of 2 lessen per week nemen en zo niet alleen de lessen spreiden, maar ook de kosten!"

Op de site zie je ook contactmogelijkheden, dus als je morgen even naar de ANWB belt, kunnen ze je precies vertellen wat de mogelijkheden zijn.

Natuurlijk kun je ook een rijschool gaan zoeken, die niet ANWB-erkend is, maar dat lijkt me een heel werk, omdat ik de kans niet zo groot acht, dat rijscholen lessen geven op afbetaling.

Veel succes met het behalen van je rijbewijs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij kan dat niet rechtstreeks bij de rijschool
je kan dan je rijbewijs halen en geen cent meer betalen
of met de noorderzon verdwijnen naar het buitenland of zo

Je kan het alleen lenen via een derdepartij lening van de bank of zo
en dan in vol betalen aan de rijschool.
ze hebben daar wel regelingen of afspraken met een
kredietfinancier voor, dat valt altijd onder categorie persoonlijk lening met de dikke vette rente helaas.

Een rijschool houder leidt je niet op op belofte van betalen maar op harde afspraken over cash betalen. vooraf

Dus het wordt helaas een dure grap als je het leent
12 jaar geleden
hoi Bizjou,

natuurlijk je kan lenen, dat KOST rente
je kan ook sparen, dan KRIJG je rente.

het verschil is dat je bij sparen het bedrag sneller bijeen hebt, en het kost uiteindelijk minder.
nadeel: je hebt iets later je rijbewijs, maar geloof me, zonder schulden rijdt het een stuk prettiger, waardoor de slaginskans aanmerkelijk groter is.

wil je toch lenen, doe dat dan bij een bank, want de rente bij een particuliere organisatie is enorm
die zaakjes worden niet voor niets 'lone shark' genoemd

veel rijplezier en suc6 gewenst.
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eenzame haai heet loanshark ;-)