Door welke oorzaak kunnen 2 verstuivers in mijn Toyota Avensus 2.0 turbo diesel uit 2003 zomaar ineens het begeven?

Ik geloof niet zomaar in toeval zoals de garage beweerde en me een dikke 800 euro armer maakte..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Slijtage en/of verstopping...

Dit zijn de enige twee redenen, waarom een verstuiver het kan begeven...

Maar je bent aardig genaaid door de garage, want de verstuivers kosten niet meer dan 50 euro de stuk en het is niet meer dan 3 uur werk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe ontstaat dan de verstopping?
Kosten waren 325 euro per stuk plus halve dag uurloon..
:-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Globaal gezien ontstaat de verstopping door de marginale verontreiniging die in de brandstof zit... Maar als iemand een hand zilverzand in je tank heeft gegooid dan zitten de verstuivers na 5 á 10 minuten stationair draaien verstopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O ja... Bereid je even voor dat de andere twee verstuivers ook binnenkort komen. Maar ga voor die tijd wl even in de buurt informeren wat de verstuivers daadwerkelijk kosten. Dit kan bij ketens als Brezan...

Andere antwoorden (1)

Wij noemen de dealer niet voor niets de stealer!