Ik moet een geschat schadebedrag invullen, maar heb geen idee

het gaat om een autoschade, in mijn schadeformulier moet ik een schatting maken van een schade
hebben jullie enig idee ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor schade is het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn reparateurs voor.
Die weten wat ze rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die repareer ik graag voor je !

Het beste antwoord

Je HOEFT niets in te vullen als je het niet weet of niet wilt invullen.
Het risico wat je loopt als je zomaar wat invult, en het is veel te laag, is dat de ' expert' net boven dat bedrag gaat zitten en jij dat accepteert.
Als je het niet weet vul je niets in of je gaat naar het bedrijf waar je de schade wilt laten repareren. Die geven je gratis een opgaaf als je daarna bij hen ook je auto laat repareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ben met zoiets naar een autoschadeherstel bedrijf heen gegaan die een geschatte schadebedrag geeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een schadeherstelbedrijf kan dat voor je inschatten. Dat kost vaak niets, of het kost een bepaald bedrag wat je terugkrijgt als je de schade ook daadwerkelijk daar laat repareren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
Het lijkt me wel een schade van meer dan 1000 euro.

Ga naar een autoschadebedrijf en vraag of ze een proforma rekening voor je op willen stellen. Dat bedrag kun je dan invullen, en met een kopie van de proforma rekening opsturen naar je verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
Dit moet je nooit zelf invullen, altijd even naar een schadeherstelbedrijf.

Ik ben een jaar of 3 geleden aangereden. 't leek maar een klein krasje, maar het bleek dat de hele bumper zo'n oplawaai gehad had, dat er zelfs in het chassis was versprongen.
Kosten dik 1600 Euro. Dat had ik nooit zelf kunnen verzinnen.

Toegevoegd na 23 seconden:
Oftewel: Je hebt zichtbare schade en onzichtbare schade.