Rookgeur uit Opel Zafira, 1.6 16V 2003, waar kan dit aan liggen?

Beste mensen,

Ik heb een Zafira van 2003, een 1.6 16V met 176.123KM.

Vandaag rook ik wat rookgeur alsof iets is verbrand in de auto, de banden zijn goed gevuld er is ook prima olie bijgevuld, lust wel een slokje om de 1000KM.

Ik heb in de moter gekeken geen vreemde geur en uit de uitlaat ook niet. Het is alleen als ik Rij en schakel..

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Bedankt alvast, sorry voor al deze vragen heb pas me rijbewijs!

Toegevoegd na 38 minuten:
Handrem zit helemaal los 100%.
Slippende kopeling, soms gaat hij wel wat zwaar dan moet ik weer van ze 1/2 en dan kan ik naar R Achteruit..

Heb vandaag al eerder gekeken, heb namelijk ook flink gas gegeven. Maar we zien niks vreemds, alle kabels zitten goed in etc.

Toegevoegd na 43 minuten:
De temp grade is altijd op de helft. Airco doet het prima.
Alleen en de kachel/airco gebruik ik niet in deze mooie weer. De Radiator daar ruik ik ook echt geen vreemde geur..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Antwoorden (3)

Misschien handrem niet helemaal los, of slippende koppeling.

Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je elke 1000 km olie moet bijvullen, dan gaat er iets niet goed!
Wat je ruikt, zou verbrande olie kunnen zijn!
Die dampen komen dan tijdens het rijden in de auto.
Het zou dus mogelijk zijn dat je een lekke pakking of keerring hebt.

Laat iemand anders even flink gas geven terwijl je onder de motorkap kijkt, dan zie je snel genoeg of er ergens iets niet goed zit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt de branderige lucht uit de ventilatieroosters?
Het kan ook wel eens wat rokerig ruiken als de kachel na lange tijd weer moet werken. Dus als je de thermostaat hogere hebt gezet en de instromende lucht moet weer verwarmd worden. Alsof er wat stof in de warmewisselaar zit dat wordt verschoeid.