Hoeveel ABS Sensoren heeft een Nissan Almera (n15)

Ik heb een Nissan Almera en daar brand soms de ABS lampje van. En ik heb gemerkt dat die bij warm weer eerder brand.

Dus moet ik weten hoeveel sensoren er in zitten om ze even schoon te maken.

En ik weet ook niet welke ik moet hebben om na te kijken
Dus als jullie daar ook iets op weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

Idd 4 stuks, de grap van Nissan is dat de sensor soms samen is met het wiel lager. Dan zit je dus met een extra kosten post.
Vuiligheid kan de oorzaak zijn, maar even laten checken door de dealer zorgt voor duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Standaard 2 bij de linker en rechter voorwiel, mits het geen 4x4 is! Ik zou deze niet schoonmaken, maar gelijk vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ieder wiel zit er 1!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder wiel heef t een abs sensor, dus 4. Het lijkt mij beter een dealer te bezoeken en daar een diagnose te laten stellen als je zelf zo weinig kennis van remmen hebt.
Het branden van een abs lampje kan vele oorzaken hebben en met remmen moet je geen risico nemen.