Moet je ook meer premie betalen als je auto in een garage staat?

Onlangs werd bekend dat verzekeraars van auto's soms meer premie moeten betalen in dezelfde wijk of straat. Er wordt dus niet alleen gekeken naar de postcode-letters maar ook de cijfers. Nu heb ik een garage, betaal ik dan toch meer?

Toegevoegd na 11 minuten:
verzekeraars moet zijn verzekerden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt denk ik verzekerden (verzekeringnemers) van auto's. Een verzekeringsmaatschappij heeft mij nog nooit gevraagd of mijn auto in een garage staat of buiten geparkeerd. Wel kan het qua premie verschillen waar je woont. (in Randstad duurder dan in bijv. het Noorden van het land). Dat heeft dus te maken met de cijfers van de postcode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt foutje van mijn kant, zat al te twijfelen. Maar zoals je ziet gaat het niet meer om het westen of het zuiden, maar wordt zelfs gekeken naar de straat. Een straat verder kan meer of minder hoeven te betalen. Zo ver gaan ze al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja... en?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werk je soms zelfs bij zo'n bedrijf. Je praat echt onzin en lult maar wat.

Antwoorden (4)

Mij lijkt dat je dan juist minder zou betalen, hij staat dan immers veiliger dan buiten op straat waar iedereen zijn deur ertegenaan kan gooien en waar je meer kans loopt dat er wat uit gestolen wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met meer betalen bedoelde ik evenveel als de rest van de "foute" buurt waar meer inbraken of vandalisme plaatsvindt.
Dat zal afhankelijk zijn van de verzekeraar, of je korting kan krijgen, als je een garage hebt. Een rondje langs de verzekeringsmaatschappijen maken dus.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Dat de premies voor een deel afhankelijk zijn van je woongebied (postcodegebied) is al jaren bekend.
Waarom er opeens zoveel ophef over is begrijp ik dan ook niet erg.
In bepaalde gebieden loopt de verzekeraar nou eenmaal een groter risico.

Jij kan nooit aantonen dat jouw auto altijd in de garage staat.
Dus zullen ze voor jou gewoon de premie berekenen die ze voor dat betreffende gebied hebben vastgesteld.

Let wel dit geldt ook voor W.A. verzekeringen wanneer je in de Randstad woont.
Het risico op een aanrijding is hier nou eenmaal groter dan bijvoorbeeld het Poldergebied in Friesland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze nu ook kijken naar de cijfers. Dit was voorheen nooit. Toen ging het alleen om de plaats. Bewijslast? Wie zegt dat jouw fototoestel op vakantie niet in je hotelkamer lag of op een tafeltje buiten bij een restaurant. Zoiets kun je nooit bewijzen toch krijg je een fototoestel terug ondanks je eigen schuld.
Ze kijken naar de criminaliteitscijfers in dat postcodegebied, dus je zal even veel betalen als wanneer je geen garage had. Daar komt nog bij dat er geen garantie is dat je die garage ook gebruikt voor je auto en de verzekering dat risico niet graag neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch niet eerlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten dat automobilisten krijgen soms ook korting als ze een alarminstallatie hebben, ik begrijp het verschil niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welkom in de grote boze buitenwereld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kunnen ze beter alle verzekeringen afsluiten krijgen ze helemaal geen premies meer en kunnen al die bedrijven opgedoekt worden.