Is het voordeliger om een oudere auto in te voeren binnen de EU naar nederland dan een nieuwere auto??

Waar kan ik zien wat het verschil is tussen het invoeren van een nieuwe en een oudere auto??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

De meeste winst haal je als je een auto uit het duurdere segment (>50.000) van 2 a 3 jaar oud invoert. De BPM bouwt weliswaar af, maar naarmate de jaren verstrijken, groeien de verkoopprijs in Nederland en de totale importprijs naar elkaar toe. In absolute bedragen is het gunstig om voor een dure auto te kiezen, omdat de vaste kosten voor keuring, transport, reiskosten, kenteken etc. een kleiner deel tov de winst bedragen.

Toegevoegd na 27 seconden:
Je kunt de rest bpm berekenen met de calculator in de link

Toegevoegd na 5 minuten:
Mocht je import serieus overwegen, let dan bij een duurdere auto wel op dat er alarm op zit. De verzekering in Nederland eist dat bijna altijd, in het buitenland bijna nooit. Achteraf een alarm laten inbouwen kan naast ellende ook een onverwachte kostenpost zijn.
paulus811