Als de taxi's staan bij hun standplaats waarom draaien de motoren dan constant? Wie kan mij dit uitleggen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (4)

Nou ben ik ook taxi chauffeur geweest, ik ken het fenomeen maar ik zette de motor wel uit als ik bijv. op de taxi standplaats bij het station moest wachten. Enkel bij het snel wisselen van klanten als het snel ging liet ik de (diesel) motor wel draaien. Je moet ook je ritten-lijst invullen.
Heus in de zomer hadden collega's bijna kokende motoren.
T'ja en de baas betaalde toch de brandstof.
Gewoon een vorm van gemakzucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat men dan snel weg kan rijden als er weer een klant komt. Omdat je de radio dan werkt. Omdat het in de winter lekker warm is als de verwarming werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak stappen mensen in de voorste taxi en moeten de taxi's erachter een plekje doorrijden.
Als dit elke 3 minuten gebeurt, moeten ze constant de auto opnieuw starten.
Ik denk dat dat het is... Dus ook een vorm van gemakzucht eigenlijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze niet té lang moeten aanschuiven laat iedere normale taxichauffeur zijn motor draaien : in de winter houden ze zo de motor warm en dus ook de verwarming, in de zomer draait lustig de airco op een normaal debiet. Als ze de motor stilleggen voor een korte tijd dan moet bv de airco heel wat meer werk leveren om de auto terug afgekoeld te krijgen. En als ze, zoals een voorganger schreef, de motor elke 3 minuten moeten starten om voorruit te schuiven in de rij dan kost dat heel wat energie aan de batterij.
Trouwens op traagloop verbruikt zo'n grote taxi dieselmotor echt niet veel.