Waarom hebben auto's van een garage een groen kenteken?

Ik dacht dat iedere auto uniek is en daarom zijn eigen kenteken heeft. Dit kenteken staat ook vaak in de ruiten of onder de motorkap geveilt. Hoe kan het dan dat er in de tijd tussen koop en verkoop bij een garage deze auto een totaal ander kenteken krijgt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
6.4K

Het beste antwoord

dit kenteken staat op naam van de verkoper, dat is voor de verzekering zo. de auto heeft van origine al zijn eigen nummerplaten gekregen, maar die worden er af gehaald zolang de auto in de verkoop is. zodra het naar zijn nieuwe eigenaar gaat krijgt hij zijn eiegen platen weer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heet en handelaren kentkeken.
Die doet hij op elke auto waarmee hij de openbare weg op gaat.

Auto's die in de handel van de dealer vallen hebben of geen kenteken of zijn geschorst.

Zo is de auto ook verzekerd.

Hij kan op een dag dus wel op 10 auto's achterelkaar zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat al anderen zeiden dat het autos zijn met handelaren kantekens.men kan dan een auto ophalen of een proefrit maken.Maar waag het niet om er mee naar het strand te gaan of boodschappen te doen met zo n kenteken want dan ben je mooi de sigaar.het is zwaar ene beperkingen gebonden en je mag er niet meer dan 25 km mee van huis