Kenteken I kan je dat in je auto laten liggen?

Deel I A en B. Als je dat in je auto laat liggen is dat verstandig. Stel dat ze je auto jatten. Mijn vrouw en ik rijden allebei. En dat ding is altijd zoek in huis.
Is het echt een ramp als ze deel I stelen? Deel II ligt veilig thuis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Het beste antwoord

Het is geen ramp.. Maar ik zou het niet doen. Ik weet dat veel huishoudens het doen omdat men een auto deelt. Het is misschien wel handig maar als de kentekenpapieren gestolen worden dan moet je nieuwe bestellen en dat kan 3 a 4 weken duren. Wettelijk gezien mag je dan niet rijden. Wordt je aangehouden zonder papieren dan betaal je een boete.

Wij leggen de autopapieren op 1 plek in het huis zodat als de ander wil rijden ze snel en gemakkelijk kan pakken. Moet je wel weten waar deze geparkeerd staat:-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....enne....wat kost die boete dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij volgen je voorbeeld wat betreft een plek in huis.
:)

Andere antwoorden (4)

Als je je kentekenbewijs kwijtraakt, krijg je een geheel nieuw kenteken. Vaak wordt er op dit nieuwe kenteken een 1tje geplaatst(als het voor het eerst is dat je een nieuwe aanvraagt, als het voor de 2e keer is krijg je een 2tje enz). Dus als je je kentekenbewijs kwijtraakt moet je een geheel nieuw kenteken aanvragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel 1 en 2 zijn kentekenbewijzen en deel 3 is het overschrijfbewijs. Als deel 1 en 2 verloren raken of gestolen wordt, kun je nieuwe kentekenbewijzen aanvragen en kunnen degenen die de auto stelen er niets mee. Als je deel 3 er daarentegen in laat zitten, kunnen ze je auto overschrijven en ben je alles kwijt.
Maar het lijkt mij wel wijsheid om de autopapieren gewoon uit de auto te halen 's nachts.

Tipje! Bij ons thuis liggen ze altijd naast de televisie. Dat is simpelweg het eerste waar je langsloopt als je binnenkomt en als je de deur weer uitgaat. Op die manier kun je ze ook nooit vergeten. Wellicht heb je ook zo'n plekje in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ze geen van beiden in de auto laten liggen. Mijn man heeft ze wel altijd bij zich, maar in zijn portefeuille. Die draagt hij bij zich als hij ergens heen moet en die past in de binnenzak van een jasje.
Zo weet je altijd waar ze zijn en je moet ze alletwee hebben in het geval dat je de auto verkopen wilt ofzo.
Als ze in je auto inbreken en er niet mee wegrijden, halen ze echt alles eruit n daar sta je dan. Nee, geen risico nemen, gewoon bij je autopapieren doen en niet ergens anders waar je later niet meer weet waarbij je ze hebt gestopt.
12 jaar geleden
Diegene die het meeste in de auto rijdt draagt de originele papieren bij zich, en de andere gebruikers een kopie daarvan.

Leg niet uw belangrijke hebben en houwen op een voor iedereen makkelijke toegankelijke plaats, maar
gewoon in een afsluitbare kast of kluis.

Aan de hand van de ingetoetste kentekens kunt u de juiste antwoorden geven aan oom agent indien u de tijdelijke bestuurder bent met de kopie,s.

Daar doen ze niet moeilijk over.
Voorheen lagen in PTT auto,s ook kopieen van de autopapieren.