vanaf wanneer mag je je rijexamen halen en lessen nemen?

ik ben nu bijna 15 jaar en ik wil heel graag zo snel mogelijk beginnen met me rijexamen halen. is het waar dat je 16,5 moet zijn om al aan theorielessen te beginnen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Zo ver ik weet mag je beginnen met rijlessen vanaf je 18e verjaardag. Theorie mag je al eerder mee beginnen, namelijk vanaf 17,5. Of het verstandig is om dat al zo vroeg te doen weet ik niet, dat ligt er maar net aan of je de praktijk denkt te halen in minder dan een halfjaar tijd (want je theoriecertificaat is maar 1 jaar geldig). Zelf ben ik driekwart jaar bezig geweest met praktijklessen, met gemiddeld zo'n 2 uur les in de week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na lang uitstel ziet het er nu naar uit dat in november de aanpassing komt. dan mag je met 16,5 proefrijlessen nemen. en daarna op je 17 je rijbewijs halen. Daarna mag je alleen rijden met een ervaren bestuurder naast je.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
proefrijlessen :s
daar heb ik niks aan
ronron1212
12 jaar geleden
als de wet dus per november doorgaat mag je beginnen op 16,5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, met proeflessen.
maar als je die haalt moet je op je 17de toch gewoon weer opnieuw beginnen.
ronron1212
12 jaar geleden
Slaap lekker verder op je 17 mag je je rijbewijs halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is t punt,
op je 17 de kan je echt beginnen, dat wat je op je 16de doet is alleen maar geld verspilling.
ronron1212
12 jaar geleden
Ik zeg het nu nog een keer vanaf je 16,5 rijles op je 17 mag je pas afrijden. En droom nu lekker verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooh, nu snap ik t sorry :p
ik dacht op je 16 de gewoon even proberen.