Waarom moeten bouw-aannemers zo ver rijden iedere dag?

Ik zit in de steigerbouw, en moet dagelijks ongeveer een uur tot anderhalf uur rijden door t hele land om naar mijn klus te komen.
Dit zou toch anders moeten met betrekking tot de files?
Zou de overheid geen subsidie’s kunnen geven hiervoor? Of was dit de "snelwegtaks" die erin zou komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Alle aannemers willen graag in deze voor de bouw erg moeilijke tijd, hun hoofd boven water en hun personeel aan het werk houden! Dus daarom zullen ze elke klus, hoe ver weg dan ook aannemen,al levert het soms niet veel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt omdat de bouwaannemers klussen aannemen die ver van huis liggen. Als elke bouwaannemer zich richt op werk dat op kleine afstand moet worden gebouwd, dan hoef jij geen uur te rijden.
Dat heeft niets met de overheid te maken, en ook niet met belastingen.
itsme
12 jaar geleden
Iemand die of een bedrijf dat een grote klus heeft voor een bouwaannemer laat door meerdere aannemers een offerte maken, of aannemers kunnen zich er op inschrijven. Bouwaannemers schrijven zich op heel veel klussen in om aan werk te komen. Zowel ver van huis, maar ook wel dichter bij huis.
Vervolgens wordt de klus gegeven aan een van aannemers, meestal de goedkoopste.
Als je verder weg zit van de opdracht kun je maar beter zorgen dat je goedkoper bent dan de rest want dan wordt je eerder uitgekozen. Dan hou je je mensen aan het werk.
De opdrachtgever kijkt niet waar dat bedrijf gevestigd is. De afstand is het probleem van de aannemer, niet van de opdrachtgever.
Ik verbaas me er ook vaak over dat er bedrijfjes van Leiden naar Groningen gaan en vice versa.
De overheid kan hier niets tegen doen, behalve spitstax heffen misschien. (en dan vooral voor bedrijfsbusjes.... :) )