Kan ik met deze stekker (s) een autoradio aansluiten?

Ik wil graag een autoradio/cd speler inbouwen in mijn Daihatsu Cuore uit 2002. Alleen zitten er deze stekkers in en een aantal losse draden. Er zat een Pioneer radiocassette in. Die wil ik vervangen voor een autoradio met USB etc. Kan dat met deze stekker(s) en draden (zie plaatje)? Heb al rondgevraagd en heb gehoord over ISO-stekker die ik (weer) niet heb.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (1)

Dit is de plug van de oude radio. De kabels zijn ergens achter het dashboard aangesloten. Daar haal je de boel los en verbind je met de kabels die in de auto overblijven je nieuwe radio. Waarschijnlijk is het gewoon dezelfde kleuren op elkaar aansluiten met (geïsoleerde!) kabelschoentjes. Rood is de +, zwart de -, de grijze en groene zijn de speakers en de blauwe is een triggerkabel om een versterker op afstand aan en uit te zetten.

Let op dat je rood op een bron aansluit die ook spanning geeft als het contact uit staat, anders worden je instellingen van oa zenders niet bewaard. Laat vooral de rode draad in de auto niet de carrosserie raken, want dat kost je een zekering die je met een beetje pech niet in huis hebt (Murphy klust altijd mee:-)
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onverdiende min voor dit antwoord C+
Kleine toevoeging: Misschien is het handig om de massakabel van de accu even los te schroeven. Nooit de + kabel als eerste losschroeven want als je dan met de sleutel massa maakt heb je alsnog 'vuurwerk'.
paulus811
10 jaar geleden
Thanks TegenXinnig! Van de sportieveling van de min zie ik geen beter antwoord staan, dus hou het maar op een onbedoelde uitschieter. De massa loshalen is inderdaad een prima tip om ellende te voorkomen.