er zijn heel veel bedrijven die dit dmv een soort hars weer herstellen je ziet het nog wel maar de ruit is weer op volle sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijna elke dag is dit op reclame op tv wel te zien. een soort hars. doen ze er op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze boren een klein gaatje in je glas op de plek van de ster spuiten er dan onder hoge druk een soort hars/epoxy in. Dit vult de "scheuren"op en dan laten ze het onder druk weer drogen, Het resultaat is dat je de ster bijna niet meer ziet en het glas beter beschermd is tegen doorscheuren (zeggen ze).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit vandeweek weer laten doen (ik heb er een stuk of 6) en weet uit ervaring dat er niet geboord wordt. Dan zou de ruit ook springen. De ster blijf je nog zien, maar het glas kan niet verder scheuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij boorden ze wel door het gat heen, om de tussenlaag te bereiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jet: Ben wel benieuwd. Was dat bij een ander bedrijf dan carglass? Ik heb alleen daar ervaring mee. Ik kan me daar zelf niets bij voorstellen omdat de hars juist in die smalle kiertjes moet dringen. Sorry dat ik je antwoord in twijfel trok. Omdat je er "zeggen ze" achter zette concludeerde ik dat dit ook gold voor het gaatje boren. Maar dat was ook je eigen ervaring dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was inderdaad een ander bedrijf als carglass, misschien ligt het ook aan het soort ster, bij mij was het meer een kuil, en later is het glas doorgescheurd en kreeg ik tegen batling van mijn eiegn risico een nieuwe voorruit
Ik heb inmiddels 6 sterretjes in mijn voorruit en ben inmiddels ervaringsdeskundige ;o(

Sterretjes kunnen alleen gerepareerd worden als ze kleiner zijn dan een 2 euromunt en het niet een putje betreft.

Het sterretje maken ze schoon door eerst de ruit te ontvetten en daarna op de ster de ruit vacuum te trekken om het vocht en vuil eruit te halen.

Vervolgens spuiten ze er hars onder druk op. Er wordt geen gat geboord, maar door de hoge druk kan de ruit alsnog springen. Als de ruit niet springt (in de meeste gevallen), wordt de hars gedroogt met UV licht.

Het teveel aan hars wordt dan weggekrabt met een mesje.

Omdat hars een andere brekingsindex heeft dan glas zal je het sterretje altijd zien (soms wel iets minder). Het belangrijkste is dat de ruit niet meer kan doorscheuren. In mijn geval heeft het 6 keer een ruit vervangen gescheeld.

In onderstaand filmpje kan je zien hoe het werkt. Dit is van maar één bedrijf die deze dienst aanbiedt. Ik heb zelf ervaringen bij dit bedrijf, maar ze werken allemaal op dezelfde manier.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onderstaande een aantal voorbeelden van sterretjes die gerepareerd kunnen worden. De bron van die afbeelding is autotaalglas (tweede bron).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Niets aan toe te voegen.
je word doodgegooid met carglas reclame. als ik die misselijke stem van die man hoor is het zappen.
ga mij nou niet vertellen dat je die gozer nog nooit gezien heb.

uit mijn hoofd hpx2 hars en na 30 minuten is het resultaat BIJNA ontzichtbaar. wist je trouwens dat als je verzekerd bent tegen ruitschade dat dit dus BIJNA altijd gratis. ruit herstel kost u dus in de MEESTE gevallen BIJNA niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha...ja, dat valt me ook altijd zo op in die reklame! Volgens mij zeggen ze wel 3x bijna! M.a.w.: als je daar zelf komt dan zal je net zien......!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies mijn antwoord. Leuk, Bailey +1