waarom heeft mijn citroen C3 slechts één achteruitrijlicht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
7.2K

Antwoorden (3)

Één is voldoende en ook goedkoper.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eén of twee achteruitrijlichten zijn
verplicht op motorvoertuigen met meer
dan twee wielen van na 31 december 1997.
Op oudere voetuigen is het licht wel
toegestaan (en vrijwel altijd aanwezig). In
het geval van aanhangwagens is het licht
niet verplicht, maar wel toegestaan. Als
men met een aanhangwagen zonder
achteruitrijlicht achteruitrijdt, dient men
de alarmknipperlichten te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleine aanvulling. Als er echter achteruitrijlichten op de aanhanger (caravan) zitten MOETEN deze werken als het trekkend voertuig in zijn achteruit staat.
De alarmlichten is slechts een tip geen verplichting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Een of twee achteruitrijlichten zijn verplicht" Wat is het nu? Een of twee?
Het aanhangwagen verhaal is niet juist en heeft niets met de vraagstelling te maken!
Omdat dat niet meer hoeft en omdat je aan de ene kant dan een achteruitrijlicht kunt zetten en aan de andere kant een mistlamp. Van mistlampen mogen er geen twee meer zijn omdat je ze kunt verwarren met remlichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een of twee mistlampen zijn nog steeds toegestaan.
Het derde remlicht vangt dit op!
De uitstraling en constructie van een voertuig is door de ontwerpers bepaald.
Als er zowel links als rechts een achteruitrijlamp geconstrueerd moet worden is het achterlichtunit veel groter?
Er is gekozen voor een kleinere achterlichtunit, tevens zijn twee lichten niet verplichtgesteld en heeft de constructeur deze vrijheid.

Gr. E.