Waar 'staan' de vier cirkels in het logo van Audi voor?

Het symbool van de Olympische Spelen heeft vijf losse cirkels, voorstellend de 5 continenten. Wat betekenen de vier van audi?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
5.5K

Antwoorden (2)

Het symboliseert de fusie in 1932 fusie van de vier onafhankelijke motor-fabrikanten t.w.: DKW, Audi, Horch en Wanderer. Vier partijen dus, vier ringen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auto-Union

Auto Union Logo
Auto-Union is het bedrijf dat ontstond uit de fusie van Audi, DKW, Horch en Wanderer in 1932. Het kwam voort uit de fusie tussen Horch_(Automerk) en de eigenlijk al gefuseerde merken Audi, DKW en Wanderer.

Na de fusie bleef men de merknamen gebruiken. Alleen voor de racewagens gebruikte men de naam Auto Union.
[bewerken]Na de Tweede Wereldoorlog

Na de Tweede Wereldoorlog kwam Auto Union, dat zijn wortels in Saksen had, in de Russische zone terecht. Ex-werknemers van Auto Union richtten het merk in 1949 opnieuw op, ditmaal in Ingolstadt.

Men produceerde voornamelijk onder de merknaam DKW.
Mercedes-Benz nam een controlerend aandeel in 1957, dat in 1964 verkocht werd aan Volkswagen......

Toegevoegd na 7 uur:
[img]http://3.bp.blogspot.com/_1gf72AuYzM0/THP23aPUQwI/AAAAAAAAByQ/j7iXhqYDz3U/s1600/Auto+Union+Logo+-+4+companies.jpg[/img]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
en wat is nou het antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier zit idd geen antwoord in ,wel leuke info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vier ringen vertegenwoordigden Auto Union.
Zoek maar op Google Afbeeldingen.
Later is het Audi geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://3.bp.blogspot.com/_1gf72AuYzM0/THP23aPUQwI/AAAAAAAAByQ/j7iXhqYDz3U/s1600/Auto+Union+Logo+-+4+companies.jpg