wie heeft hier voorrang??

ik vraag me af wie hier voorrang heeft of geld hier de simpele regel rechts gaat voor ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk rechts voor, de weg van de rode auto lijkt een beetje een zijweggetje. De witte zou dan op de hoofdewg rijden... Ik denk dus dat de witte voor gaat maar niet zeker :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dat zwartgemaakte deel, stond daar geen verkeersbord?

Antwoorden (8)

Rechts gaat voor. Links lijkt daarbij nog uit een uitrit te komen. Wat maakt dat je twijfelt, mis ik iets uit t plaatje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op kruisingen tussen een verharde en onverharde weg moet de bestuurder op de onverharde weg altijd voorrang verlenen aan bestuurders op de verharde weg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij het verlaten van een erf of een 30 kilometerzone met een uitritconstructie (bijvoorbeeld hoogteverschil door een oprit) moet u alle weggebruikers, dus ook voetgangers, voor laten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gelijkwaardige wegen zijn, gaat rechts inderdaad voor, de witte auto dus. Ik kan niet helemaal zien hoe het zit verder. Het zou kunnen dat de rechterweg verhard is, en de linkerweg niet, dan heeft de witte auto ook voorrang, want wie van een onverharde weg komt, moet altijd voorrang geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me alsof de linkse auto op een fietspad rijdt en dat mag hij al helemaal niet, dus mocht er al een botsing volgen, dan zal de linkse auto de schuld krijgen.

Op een andere manier bekeken:
De linkse auto komt vanuit een "zijweg" de "hoofdweg" op, hij komt van links invoegen, de rechtse auto komt dan dus van rechts en zou dus voorrang hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou onverstandig zijn om rechts niet vóór te laten gaan, de linker auto brengt zichzelf in gevaar door in te gaan halen zo vlak voor een bocht naar links. Je weet immers niet wat er aankomt van de andere kant. Al is het een persoon of fietser. Dus rechts heeft voorrang gegeven de situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Recht gaat hierbij voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in alle denkbare gevallen (verharde weg, onverharde weg, fietspad, geen fietspad etc.) heeft de witte auto voorrang. dat is gewoon een t-splitsing (technisch gezien) en wie van rechts komt heeft voorrang.

de weg die een andere weg kruist hoeft er niet 100% loodrecht op te staan om een t-kruising te vormen. sterker nog, dat deze weg schuin is maakt helemaal niks uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rechts gaat voor, het is een soort t-splitsing..