Waar gaan de restjes heen die van de autobanden slijten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

daar van worden wegen van gemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is stof en vuil, waardoor het milieu verontreinigd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er van de autobanden afslijt, komt in eerste instantie op de weg terecht. Het meeste in bochten omdat daar de banden het zwaarst belast worden.
Als het dan gaat regenen, dan wordt dit weggespoeld en komt in het riool (in de stad) of direct in het milieu (buiten de steden, waar geen riolering voor de waterafvoer bij de wegen is).

Dat zie je ook op de weg, als het gaat regenen nadat het een lange tijd droog is geweest, is het altijd extra glad. Dat komt door al dat rubberslijpsel, dat met het water samen de weg erg glad kan maken.
itsme