Mijn auto rijdt nu 1:5. Benzine. Indien ik een gastank laat inbouwen, hoeveel zal het verbruik dan ongeveer zijn?

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh ja, het gaat om een oude auto, dus ook om het model gastank voor oudere auto's!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
capthavoc
13 jaar geleden
jeetje 1 op 5 wat heb je een lada ?
Kimath
13 jaar geleden
wat is dat voor bejaarde auto?
ik had een roestige ford fiesta uit '92, en die redde zelfs nog 1:12
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja beste mensen, vandaar ook mijn vraag. Het is een LT31, brandweerwagen.

Antwoorden (2)

Gas bevat ongeveer 10% minder energie dan benzine, je zou dus grofweg uitkomen op 1 op 4,5.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook met de 'oudere' gastank?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een oude gas tank betaal je veel belasting! Neem een g3;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gastank maakt in dit verhaal niet uit, gas op zich bevat minder energie dan benzine.
Ha, die Gast36850;

In de praktijk wordt meestal rekening gehouden met een meerverbruik van tussen de 15 en 20%. Dat ligt voor het grootste deel aan de lagere verbrandingswaarde van LPG en voor de rest aan het feit dat een automotor wel geschikt is, maar niet 100% ervoor ontworpen is om op LPG zijn beste prestaties te leveren. Een motor die zodanig is aangepast dat deze enkel op LPG zou kunnen draaien zou misschien zelfs zuiniger kunnen zijn dan op benzine.