Stel dat.....?

Stel dat ik 2 autos heb en ik bots met de ene auto tegen mijn andere geparkeerde auto ben ik dan ook vezekerd ??? En wordt dit vergoed of is het eigenschuld dikke bult :p ????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (7)

Bij een allrisk/casco verzekering sowieso.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je beide auto's verzekerd hebt lijkt het me logisch dat de schade betaald wordt.
Dit geldt alleen als er geen opzet in het spel is of drank/drugsgebruik.
Het heeft wel gevolgen voor de no claim en je hebt waarschijnlijk en eigen risico.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook zou ik er beslist politie bijhalen.
deze kan vaststellen of drankmisbruik of andere verdachte omstandigheden een rol spelen/deze uitsluiten.
Je hebt dan bewijs.
Laat de aangereden auto wel repareren, anders laad je de verdachtmaking op je dat je financiele motieven kan hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De WA-verzekering is altijd voor schade aan derden (en is is geen derde in het spel in jouw verhaal). Verder kun je nog aanvullend verzekerd zijn: Casco of All Risk. Bij WA met All Risk ben je ook verzekerd voor eigen schuld. Let wel op je Eigen Risico....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je met een auto die allrisk verzekerd is rijd tegen een auto die dat niet is dan krijg je beide schades vergoed. Bij de omgekeerde situatie allen de auto die allrisk is verzekerd. Dat het dan je eigen auto is maakt niet zo veel uit. Waar je wel rekening mee moet houden is dat als het op je eigen oprit gebeurd er soms een uitsluiting is op de polis. Bij een schade gaat dit ook ten laste van je noclaim. Bij een noclaimbeschemer verlies je geen trede maar alleen schadevrije jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is normaal gesproken verzekerd.
De "sistercar clausule" bestaat al jaren niet meer bij de meeste verzekeringen.
Kijk wel even je polis goed na want met alle kortingen en concurrentie aanbiedingen van de laatste tijd worden er wel meer dingen uitgesloten.

Toegevoegd na 59 seconden:
(bij All-risk verzekering van het voertuig waarmee je tegen de ander aanrijd natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je all-risk verzekerd bent zal de schade aan beide auto's vergoed worden. Als de auto waarmee je de botsing maakt WA verzekerd is zal alleen de schade aan de "slachtofferauto" vergoed worden, niet die aan de "daderauto". Maar ik denk wel dat de verzekering een duidelijke uitleg over de ware toedracht eist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar heb je de waarborg voor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat Is waarborg heb er eerder an gehoort ma snap het niet helemaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt zeker nog nooit geprobeerd om van het Waarborgfonds iets los te krijgen? Als het zo makkelijk was.