Wie heeft de auto uitgevonden? xD

Mn broertje vroeg het zich af. Zijn achternaam is toch Benz?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Antwoorden (3)

jazeker carl benz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De auto is niet van het ene op het andere moment uitgevonden.

Zo was er eerst een stoomvoertuig uitgevonden.

Vervolgens kwam Isaac de Rivaz met de eerste waterstofverbrandingsmotor, waarmee hij al een (hele slechte, dat wel) Automobiel kon maken.

En tóén pas kwam Carl Benz met de eerste benzinemotor en bouwde hij de eerste "echte" automobiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitvinder van de 'automobile' was de Zwitser Nicolas Cugnot. Hij ontwierp in 1763 als eerste een driewielig stoomwagentje, dat werd gebruikt om kanonnen te verplaatsen. Na deze uitvinding volgden er veel andere ontwerpen. De stoomwagen van de Brit Gurney (1832) reed als eerste heen en weer tussen twee steden. Erg snel ging deze auto niet: hij ging maar 25 kilometer per uur.
De modernere auto ontstond pas later, toen de benzinemotor was uitgevonden. De uitvinder van de eerste echte auto was Karl Benz in 1871. Deze auto was eigenlijk een kar zonder paard, maar met een verbrandingsmotor als krachtbron.