Mag je met een aanhangwagen 80 of 90 km per uur op de snelweg?

Ben bezig met m'n theorie en op de cd-rom wordt aangegeven dat het juiste antwoord 80 is (waarvan ik weet dat dat voorheen iig zo was) maar tijdens mijn theorie examen kreeg ik deze vraag en begin ik toch te twijfelen of het nu 80 of 90 km p/u is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je CD-rom is oud; het was maximaaal 80, maar is nu 90 (uitzondering bestelauto's >3500 kg)
Dit voornamelijk om een snelheidsverschil te creëren met vrachtauto's en zodoende de veiligheid en de doorstroming te bevorderen.
Misschien heb je aan onderstaande linken nog wat:
http://www.autorij-instructie.nl/?p=2542
http://www.autorij-instructie.nl/?category_name=auto-theorie

Antwoorden (1)

auto met aanhangwagen of caravan mag tegenwoordig 90 km per uur op de snelweg.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
valt dat ding er dan niet af?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bdl als je door een bocht gaat en er iets meer gewicht naar de andere kant gaat.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
nee, als bij een goede koppeling niet. let er natuurlijk wel op dat je de losbreekreminrichting of de hulpkoppeling goed hebt bevestigd voor het geval dat.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
het is niet de bedoeling dat je lading kan gaan schuiven in de bocht. zoek zekeren dus. en bovendien moet je in ( scherpe) bochten natuurlijk altijd je snelheid voldoende aanpassen.