Rijbewijs op je 17e en Theorie op 16,5e. Kan dat?

Ik heb gehoord dat laatst de regels zijn veranderd. De leeftijd grens is verlaagt. Is dit waar en waar kan je meer informatie vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ja dat kan, mits onder begeleiding.
Vanaf November kan je al vanaf 16.5 starten met rijlessen en je theorie doen.
Vanaf je 17de mag je dan autorijden, mits er een ervaren bestuurder naast je zit.

Op verschillende sites kan je er wat over vinden:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/03_maart/09/binnenland/rijles-kan-straks-al-met-16_5-jaar.xml
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16195/Leeftijd-om-rijbewijs-te-halen-naar-165-jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ervaren bestuurder met hoeveel jaar ervaring?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij moet 10 jaar het rijbewijs-B (autorijbewijs) hebben. Andere voorwaarden waaraan hij moet voldoen: - geen zware verkeersdelicten hebben begaan - nooit in een vorderingsprocedure terecht zijn gekomen - niet onder invloed zijn van drugs, alcohol of medicijnen - zich tijdens de begeleiding altijd kunnen legitimeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm, best wel streng.

Andere antwoorden (4)

je mag van 16.5 beginnen met theorie en 17 beginnen met rijles

Toegevoegd na 1 minuut:
tot je 18e moet je alsnog met een door jou opgegeven persoon begeleid rijden. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar volgens mij gaat dit pas in op 1 november a.s.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt !
Kijk maar eens hier:
hier vind je je antwoord.

http://www.goeievraag.nl/vraag/vanaf-leeftijd-moment-theorie-halen.164034
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles en nog veel meer over theorie halen enz kan je op deze site vinden: