de kilometerstandteller van een Ford Ka heeft maar plaats voor 5 cijfers. Wat als die dan een ton heeft gereden? dus 6 cijfers... hoe zie je dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
10.7K

Het beste antwoord

De auto moet regelmatig voor onderhoud, dus het volgende cijfer (het aantal tonnen), kun je dan op autopas.nl of in het onderhoudsboekje aflezen.

Maar je hebt gelijk, het is vreemd dat Ford hierop heeft bezuinigd, want de auto moet toch zeker 2 ton kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt raar ja, ik zat eerst aan een miljoen te denken, maar tot een ton??? Belachelijk!!

Andere antwoorden (10)

er gebeurt niks, dan begint de teller weer bij 00000!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er een hekel aan als mensen een min geven zonder reden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit antwoord correct en plussitief +
Dan draait de teller door naar 5 nullen en begint het tellen opnieuw. Er verandert verder niks aan de teller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan kun je toch nooit met zekereid weten hoeveel zo een auto echt heeft gereden. Bijvoorbeeld als je hem tweedehands koopt en er staat dat de 1.000 km. heeft gereden terwijl er dan dus wellicht al 1 of 2 ton mee is gereden? :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt.. maar dan zal je moeten kijken naar slijtage en de staat van de onderdelen. Check de remschijven eens! Deze gaan heel lang mee..of de rubbers van de pedalen, die zijn ook gevoelig voor slijtage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan.. wie gaat er nou 2 ton met een Ka rijden?
Teller gaat weer op nul staan en begint opnieuw.
Als er 1000 of 10000 op teller staat en hij is al heel wat jaren oud, dan zie je dat echt wel. Je kunt het zien aan de auto zelf, aan de motor, bij een nauwelijks gebruikte auto zie je dat alles nog redelijk nieuw is. Bij een auto die "over de kop" is gegaan, dan zie je wel dat hij oud is. Kijk bijv naar accu, is het een originele en naar andere onderdelen. Een nauwelijks gebruikte auto heeft originele niet vervangen onderdelen. En een auto die nauwelijks gebruikt is, die heeft echt wel het originele onderhouds boekje, daar kan je ook opmaken hoeveel km er mee gereden is, en tegenwoordig wordt de km stand bij een onderhouds beurt gemeld bij de Nationale Auto Pas. Als een auto in onderhoud is geweest bij een Bovag aangesloten bedrijf, dan melden die dat daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hadden ze bij ford nooit verwacht dat ze zolang mee zouden gaan ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken kun je dat zien onder de motorkap. Om en nabij de 30.000 tot 60.000 kilometer moet de distributieriem van de motor vervangen worden. Wanneer de riem vervangen wordt, wordt er in de plastic kap die over de distributieriem zit de kilometerstand erin gekrast.
MAAR, de Ford Ka heeft een distributieketting i.p.v. een riem. Hierdoor heeft deze een veel langere levensduur. De meningen hierover zijn verdeeld. De één geeft aan dat deze nooit vervangen hoeft te worden terwijl de andere aangeeft deze om de 150.000 km of om de 10 jaar te vervangen. Kortom je zult het toch met de andere antwoorden moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Je kan het dan nog wel aan ander slijtage zien. Het gemakkelijkst zie je het aan de slijtage aan de pedalen. Bij een auto met 2 ton zullen de pedalen zeker zichtbaar in mindere staat van kwaliteit zijn dan bij 1 ton.
Hij haalt de 100.000 niet dus is het niet nodig :')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maker/fabrikant heeft klaarblijkelijk weinig vertrouwen in zijn product.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de auto een NAP-merkteken heeft, is de kilometerstand geregistreerd. Dat gebeurt bij het onderhoud, en tussen twee onderhoudsbeurten wordt er echt geen 110.000km gereden in plaats van 10.000.

Nu is de NAP niet in alle gevallen 100% betrouwbaar van wat ik gehoord heb, maar meestal kun je er wel vanuit gaan dat het klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slijtage op bijvoorbeeld de rubbers van het gas- rem- en koppelingspedaal is ook altijd een goede indicatie of een auto 60.000 of 260.000 kilometer heeft gereden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook eens naar de bekleding, vooral die van de bestuurdersplaats. Als die al flink versleten is kun je ook wel aannemen dat de auto al heel wat weg-ervaring heeft.
En naar het profiel van het stuurwiel en de versnellingspook.