Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rijbewijs aanvragen

Ik ben vandaag geslaagd voor
Mijn rijbewijs, nu moet ik deze maandag aanvragen en dan duurt het 5 dagen voordat ik hem binnen heb. Betekend dit dan dat ik hem vrijdag kan ophalen of maandag? Gemeente huis is helaas niet telefonisch bereikbaar vandaag en ben wel benieuwd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
10.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vijf werkdagen later is helaas pas maandag. Is het nu te laat om direct nog even langs het gemeentehuis te rennen? Dan heb je hem namelijk vóór het weekend.

Trouwens: die vijf werkdagen zijn maximáál vijf werkdagen. Ik zou het vrijdag aan het eind van de dag dus sowieso even proberen of hij er al is. Want het is wel zo leuk als je in het weekend dan al kunt rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Normaal is dat 5 werkdagen na maandag :-(
Als je een beetje geluk hebt is het er vrijdag maar dat weet je vrijdag dan pas.
Maar als je iets meer wil betalen kan het met spoed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt t inderdaad vandaag al proberen, maar hiervoor geef ik je weinig kans.
Als je m maandag aanvraagt, zou ik t donderdag al eens proberen om m op te halen. Bij mij was 'ie de dag erna al klaar. (Moest toevallig de dag erna ook naar t gemeentehuis, dus toen maar gelijk ff gevraagd).

Oja, gefeliciteerd nog met t behalen van je rijbewijs:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op de site van je gemeente of je eea niet middels je digid kan aanvragen. Dat scheelde in mijn geval een dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag hem maandag aan, vraag hierbij even om een intern nummer zodat je van te voren even zou kunnen bellen met de vraag of hij al klaar is en je niet voor niets probeert het rijbewijs op te halen, dit zullen ze wel doen.

bel echter niet op vrijdag maar op woensdag, je zult het antwoord krijgen dat het al klaar is.
want rijbewijzen worden tegelijk gemaakt, dus er hoeft er maar 1 met spoed besteld te hebben en iedereen kan hem eerder ophalen
dit was bij mij het geval, en ook bij 3 anderen uit mijn omgeving die dit ook hebben gedaan, allemaal de spoedtijd gekregen zonder ervoor te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de dag dat je afrijdt worden de gegevens vanuit het CBR verzonden en je kunt de volgende dag al je aanvraag indienen voor je rijbewijs in de gemeente waarin je bent ingeschreven. Binnen vijf werkdagen kan je dan het rijbewijs ophalen. Wil je versneld je rijbewijs aanvragen dan kun je dat aangeven, echter je betaalt daar ook meer voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding