kan je ipv van gedestilleerd water voor in de auto ook zelf gekookt water gebruiken?

de cellen in de accu staan waarschijnlijk droog. kan ik hiervoor ook gewoon gekookt leidingwater gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
13.9K

Het beste antwoord

Normaal gesproken zijn accu's tegenwoordig onderhoudsvrij. Oorzaak dat de accu droog staat kan zijn dat de afgeregelde spanning te hoog is of dat de accu stuk is. Alleen bijvullen is dus waarschijnlijk niet de oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gedestilleerd water is ontdaan van mineralen. Bij gekookt water zijn alleen de bacteriën dood. Dus waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorig antwoord klopt. Maar het water dat je opvangt bij ontdooien van je koelkast kan eventueel wel. Want dat komt van bevroren waterdamp en daar zitten geen verontreinigingen in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,want gedestilleerd water is in feite water wat gekookt heeft.
De stoom van het water is opgevangen,en weer overgegaan in water.
Dat is gedestilleerd water.

Dus in feite gebruik je stoom,en dat kun je zelf heel moeilijk opvangen.
Gewoon even langs de doe het zelf zaak of de benzinepomp een een fles te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon leidingwater bijvullen. Je zult geen verschil bemerken. De tegenwoordige accu's zijn onderhoudsvrij, en zijn niet meer bij te vullen, althans voor de meeste personenauto's.
jc54
13 jaar geleden
Ik zou om risico's te vermijden gewoon een fles in de winkel halen,die kosten mss 7euro