Mag een autosloop een auto weigeren?

Als een sloopauto niet meer compleet is (zoals koplampen, deuren, ramen etc.), mag een sloopbedrijf een auto dan weigeren? Omdat er te weinig "vlees" op zit? Of is het wettelijk vastgelegd dat een sloopbedrijf - in welke staat dan ook - een auto moet innemen?

Ik heb ooit zoiets gehoord, maar ik vind het niet zwart op wit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Ja, ze moeten elke auto innemen. Anders zouden sommige autos dus op straat komen te staan, terwijl je er niets meer mee kan.

Of je ervoor betaald krijgt, dat is een tweede!
Bij nog relatief goede autos krijg je dan geld van de sloop, maar dat hoeft niet!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat mag. Een autosloper is een ondernemer en als hij in een bepaalde auto geen brood meer ziet voor zijn bedrijf hoeft hij die niet in te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een autosloper is een ondernemer deze heeft zich te houden aan de wet waar het om slopen van auto's gaat de milieuwet.
Jou auto innemen is hij niet verplicht. Je kunt zelfs moeten betalen om hem te kunnen laten staan. Achter laten op straat is geen optie de politie zal aan de hand van het registratienummer dat in elke auto zit je traceren als de eigenaar.