Hoe plaats ik een wieldop weer op het wiel?Het gaat om een Renault Kangoo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Gokje: dop op de juiste plek houden en dan stevig erop timmeren met een rubberen hamer of je vuist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is zit er een soort ijzeren ring aan de binnenkant van wieldop. Deze houdt de dop aan het wiel vast. Gewoon ervoor houden en rustig een kloppen met een vuist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ijzeren ring aan de binnenkant van de wieldop tegen de velg plaatsen (wel opletten of er een bepaalde uitsparing zit voor het ventiel, kan ook zijn dat dit niet nodig is bij de betreffende wieldop). De wieldop nu rustig aandrukken of met klopjes van je vuist in de velg tikken.

Mocht er een losse ring bij de wieldop zitten dan moet de ring eerst in de velg geplaatst worden en dan naar buiten toe aanspannen zodat hij vast zit (let hierbij op de uitsparing voor het ventiel) Hierna de wieldop op de ring klikken.

Succes