Wat betekent 's100' e.a. Achter 'ring' op een verkeersbord?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.3K

Antwoorden (5)

Dat is de aanduiding van een afslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mbt Amsterdam is alles ondergedeeld in wijken.
Dus als u dat volgt komt u in een bepaalde wijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De S is van stad voor stadsroute. Een weg die je kan nemen om de stad in te rijden (b.v. S103).
.
De ring om de stad heet dan S100.
13 jaar geleden
de ring van amsterdam is een snelweg om amsterdam heen. op zich hadden al die afslagen gewoon kunnen nummeren met 1 t/m 20 ofzo, en dan was het je niet opgevallen he.

de s in de aanduiding s100 betekent dat het een afrit richting de stad is dus niet bijv. richting een bijgelegen dorp of naar een provinciale weg.

en dan nu de truuk die niet heel veel mensen weten.. waarom dan 100, 101, etc? en niet s1, s2?

welnu dat heeft met de indeling van de postcodes te maken!
afslag s104 betekent dus de afslag voor alle postcodes 1040 t/m 1049.

okee, er gaan nu ongetwijfeld mensen roepen dat ze afslag s113 nemen voor postcode 1098 ofzo. maar het is dus wel ooit zo bedacht en als het nu niet meer helemaal klopt moet je mij er niet op aankijken he..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afslag 118 gaat naar postcode 1033.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ja ik zei al.. er gaan mensen van alles roepen over hoe erg het soms niet klopt.
het is echter wel 100% de waarheid dat het zo is opgezet en als je het niet gelooft is dat verder heel jammer voor je.
S100 etc staat voor stadsroute

Een stadsroute is in Nederland een ontsluitingsweg die een bepaald deel van een stad verbindt met een ringweg of met langs de stad lopende snelwegen. Stadsroutes worden aangegeven door de letter s met een nummer vanaf 101. Wanneer een s100 aanwezig is, dan fungeert deze als een zogeheten centrumring die het centrum van de stad omsluit.

Stadsroutes vindt men in Nederland in de volgende steden: Amsterdam, Den Haag, Almere en Rotterdam