Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn 2de hands, Hyundai Excel auto's zo goedkoop op marktplaats?

Ik ben aan het kijken voor een auto, maar het valt me op dat Hyundai Excel best goedkoop word verkocht.
Heeft dat een reden?
Met goedkoop bedoel ik tussen de 800/1000 euro en de meeste zijn rond 1998 gemaakt die erop staan...
Ik heb absoluut geen verstand van auto's en die auto ziet er naar mijn mening niet lelijk uit dus als het een goede auto is zou ik die wel willen kopen.

Of is dat een slecht idee?

Toegevoegd na 15 minuten:
Verbruiken ze veel benzine?
Hoeveel kosten ze per maand/gewicht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt auto's en "means of transportation".
De Excel is een transportmiddel.
Je koopt er een als je helemaal niets om auto's geeft maar wel van A naar B wilt komen.
De meeste mensen vinden uiterlijk en fijn rijden toch wel iets van belang dus is de Excel een auto voor een wat beperkte doelgroep.
Echt heel goed zijn ze niet, maar dat heeft een oorzaak. Omdat ze goedkoop zijn wordt er geen onderhoud uitgevoerd. Mensen rijden ermee tot de volgende grote kostenpost, en dan gaat hij eruit.
De volgende koper zit er dan mee, merkt het misschien niet eens, en rijdt ermee tot hij echt kapot gaat of voert het ding gelijk af naar de sloop.

Zwakke punten zoals altijd, koppeling en wielophanging, kogels ed.

Voor veel info over het karretje:

http://www.carsurvey.org/reviews/hyundai/excel/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een Hyundai Excel was in 1998 natuurlijk al niet de duurste auto en na al die jaren is 800/ 1000 euro nu een goede marktprijs. Er is flink wat afschrijving geweest.

De Excel is geen slechte auto. Kijk wel naar de gebruikelijke slijt en roestpunten, als je een tweede hands auto wil aanschaffen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden