Waarom zijn 2de hands, Hyundai Excel auto's zo goedkoop op marktplaats?

Ik ben aan het kijken voor een auto, maar het valt me op dat Hyundai Excel best goedkoop word verkocht.
Heeft dat een reden?
Met goedkoop bedoel ik tussen de 800/1000 euro en de meeste zijn rond 1998 gemaakt die erop staan...
Ik heb absoluut geen verstand van auto's en die auto ziet er naar mijn mening niet lelijk uit dus als het een goede auto is zou ik die wel willen kopen.

Of is dat een slecht idee?

Toegevoegd na 15 minuten:
Verbruiken ze veel benzine?
Hoeveel kosten ze per maand/gewicht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Je hebt auto's en "means of transportation".
De Excel is een transportmiddel.
Je koopt er een als je helemaal niets om auto's geeft maar wel van A naar B wilt komen.
De meeste mensen vinden uiterlijk en fijn rijden toch wel iets van belang dus is de Excel een auto voor een wat beperkte doelgroep.
Echt heel goed zijn ze niet, maar dat heeft een oorzaak. Omdat ze goedkoop zijn wordt er geen onderhoud uitgevoerd. Mensen rijden ermee tot de volgende grote kostenpost, en dan gaat hij eruit.
De volgende koper zit er dan mee, merkt het misschien niet eens, en rijdt ermee tot hij echt kapot gaat of voert het ding gelijk af naar de sloop.

Zwakke punten zoals altijd, koppeling en wielophanging, kogels ed.

Voor veel info over het karretje:

http://www.carsurvey.org/reviews/hyundai/excel/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een Hyundai Excel was in 1998 natuurlijk al niet de duurste auto en na al die jaren is 800/ 1000 euro nu een goede marktprijs. Er is flink wat afschrijving geweest.

De Excel is geen slechte auto. Kijk wel naar de gebruikelijke slijt en roestpunten, als je een tweede hands auto wil aanschaffen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Tsja, smaken verschillen en technisch zijn ze misschien best ok, maar als er één auto de kandidaat zou zijn voor de meest saaie kar van het vorig millennium dan hoort de Excel daar zeer zeker bij ;-) Vandaar die lage prijs misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een jaartje of 2 daarmee zonder problemen zorgeloos te tuffen is zoiets geen miskoop voor die prijzen.

Informeer eerst aan de hand van het kenteken bij
http://www.rdw.nl mbt APK, Motorrijtuigbelasting, BPM,
Gestolen ja/nee, WAM etc.

Kijk naar de motor, banden, uitlaat, vering, schokbrekers, het daadwerkelijk openen en sluiten van ramen en deuren,
de kilometerstand, controlelampjes, verlichting, APK en vraag een proefrit.
(vraag desnoods om een nieuwe APK)

Toegevoegd na 4 minuten:
Die auto,s waren nieuw al niet duur en hebben ook een lagere inruilwaarde.
Dus dan is de aanschafprijs van een 2e handse ook niet hoog. (let wel op de gemiddelde kilometerstand.
Sommige eigenaren hebben nog een autopas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben zelf geen fan van iets buiten europa maar der helemaal niks mis mee het zijn prima auto"s dus dat hoeft je egt niet te weer houden de kwalitijd kwa prestatie is natuurlijk niet te vergelijke met een vw ofzo omdat het gewoonweg daar niet voor maakt is het rijd en dat is het maar niks mis mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is Koreaans en dus goedkoper dan de Duitsers en Jappen,toch minder sterk en betrouwbaar en zoals eerder al werd gezegd,een hele saaie auto ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring.........
Ze zien er over het algemeen netjes uit maar zowel motorisch als mechanisch vertonen ze na zo'n 120.000 km vaak de nodige problemen.
Daarbij zijn de onderdelen van dit merk schreeuwend duur.
Ik zal er zelf geen één meer kopen.