Kan ik banden maat 235/60/17 laten leggen om een velg die offcieel gemaakt is voor 235/65/17? betreft een XC90

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Kan, moet je gewoon niet doen.
Band is anders van maat en dus krijg je verschil.
http://www.bandenvelgen.com/bandenmaat-berekenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor de velg en band is het geen enkel probleem.
Je zult ook waarschijnlijk geen problemen hebben dat ze niet in de wielkast passen.
Het enige verschil is terug te vinden in je kilometerteller.

Toegevoegd na 1 minuut:
wat als je dat uitrekent of vergelijkt met je navigatie en er rekening mee houd geen probleem is met dat verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil is nihil.
Het wordt een andere zaak als u hoger of breder gaat met
de band ivm de ruimte in de wielkast.
(maximum belading, vering en besturing)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan idd gewoon en je zal het idd wss wat merken in je km teller.
Er zal mss een kleine afwijking optreden.
Inprincipe kun je zelfs op 215/50/17 gaan rijden,de band zal dan stretchen op de velg wat heel veel jongeren doen op hun sportauto omdat het heel gaaf staat.

Het kan dus geen kwaad alleen zul je met elke andere maat een groter afwijking krijgen op de teller.