Waarom kan een auto niet zo hard achteruit,Zoals een auto dat vooruit wel kan?

(Zie vraag)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (4)

Omdat een normale auto maar één versnelling achteruit heeft. Dát geeft dus beperkingen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je vooruit gaat dan heb je meerdere versnellingen zoals de 1,2,3,4 en 5. als je achteruit gaat hebt je maar 1 versnelling dat is dan de R. dus beperkte snelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle auto's hebben tegenwoordig een aantal versnellingen vooruit maar slechts 1 versnelling achteruit.
Vroeger hadden de dafjes een variomatic. Dat was een variabele riemomvormer. Deze auto's gingen dus achteruit net zo snel als vooruit. Vandaar dat vroeger op tv ook wel eens achteruitrijraces gehouden werden. Andre van Duin presenteerde dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, dat was een van de onderdelen van Ter land, ter zee en in de lucht. :) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha....m'n gras, m'n gras
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja echt heel leuk! Ik had zelf een 340... en hoppa, zo door de straat met 40 achteruit... ik was nog jong en onbezonnen, maar was erg leuk toen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mede daardoor zijn er niet zoveel meer over...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
340 was toch Volvo?
(Maar dus wel met variomatic.)
Antwoorden hierboven zijn in de basis juist. echter heeft een auto niet 5 versnellingen.
Eigenlijk heeft hij er maar 1 en dat is nou net de achteruit.
De rest zijn eigenlijk vertragingen of Gangwissels.