Wat moet je doen als er een scheutje olie bij je koelvloeistof is gekomen?

Hoe erg is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
17.3K

Het beste antwoord

Als het scheutje minder is als zeg maar 0,1-0,2 liter op een koelsijsteem van 2,5 á 3.0 liter zou ik er niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ligt eraan hoeveel, maar een klein scheutje kan geen kwaad hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hem toch maar doorspoelen met water en alles eruit laten lopen als ik jou was. Want olie tast de koelwaterslangen aan. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de olie zich zou mengen met de vloeistof was er niet zo'n probleem. Water en olie hebben die eigenschap echter niet! De moderne automotor zit vol met sensoren en termostaten die meten en regelen en dit mengsel niet 'verwachten'. Schoonspoelen dus.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het in het expansievat zit, expansievat aftappen en schoonmaken. Als het in de radiateur zit zal je het koelsysteem moeten aftappen en reinigen.
Olie tast de waterslangen aan. Als er vanzelf olie in het koelsysteem komt is hoogst waarschijnlijk de koppakking of de oliekoeler stuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het niet zo mee eens met de mening een klijn scheutje maakt niet uit een koelvloeistof heeft een soort dopes dat hou in dat het goed tegen warmte kan maar dat werkt een keer uit door het met olie of iets te vermengen vervalt zoiets al snel.
Breng hem ff naar de garage en daar spoelen ze hem door voor je of doe het zelf als je der verstand van heb.
het koelsystheem is ontzetend belangrijk minder koeling is meer slijtage gr