VW Bora start niet gelijk als t warm is..??

Ik heb een bora 1.9 TDI en de auto start moeilijk als ie warm is terwijl al ie koud is in een keer start.. Weet iemand wat dit is???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (7)

Metaal zet uit als het warm wordt mischien sleept je startmotor wel aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het relais van de startmotor stuk.
Dat valt natuurlijk te vervangen, maar is een lastig werkje.
Het zou goedkoper kunnen zijn om een 2ehands startmotor op te pikken en die erin te zetten.
Even navragen bij de garage dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe dat precies werkt kan ik niet uitleggen, simpelweg omdat ik niet alles weet van auto's maar ik had hetzelfde probleem met mijn Leon 1.9 tdi en op de reparatiebon van de seat garage staat : vervangen - startmotor relais...
Heb sindsdien geen problemen meer met starten.
Wij hebben Het zelfde probleem bij onze golf type 4 maar ik zal niet weten wat de oorzaak is, gwn laten checke bij de garage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij niet start is er iets met de startmotor of het contactslot of de accu. Als hij niet aanslaat is er mogelijk iets met de kleppen of het luchtfilter. Zou ook nog in de brandstofpomp kunnen zitten/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit type auto geeft deze klacht als de temperatuur sensor kapot is. Trek de kabel van de sensor af als de motor warm is en start dan maar eens. Als ie dan gelijk aanslaat is de sensor kapot. Komt veel voor bij deze VAG auto's en iedere garage weet van dit probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan zo ontzettend veel oorzaken hebben.
Een startmotor lijkt mij niet, deze wordt niet beinvloed door de tempratuur.
Het is zo niet te zeggen wat het probleem is.
Het beste kan je naar de dealer gaan om hem uit te laten lezen, dan heb je een idee wat het probleem zou kunnen zijn, en in welke richting er gezocht moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
me moeder heeft ook een bora maar die start makkelijker dan me opa s auto