waarom word er niks gedaan door instansie als er onverzekerde auto s in de straat staat .er zal maar wat gebeuren .

ik heb van alles al gedaan en gebeld er word gewoon niks aan gedaan

Toegevoegd na 1 dag:
maar als de gene niet verzekerd is draait hy niet voor de kosten op als er geen geld by hem is wehebben het zelf onder vonden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zal er dan gebeuren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over welke instansie [sic] hebben we het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom denk je dat instansies overal maar voor moeten zorgen? Het is je moeder niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen geld is zitten (gijzelen) of je auto word ontrokken aan het verkeer als je de boetes niet kan betalen.
De eigenaar van een overzekerde auto draait dus altijd voor de kosten op.

Antwoorden (3)

Wat kan er dan gebeuren met een stilstaande auto?
Enfin - desnoods een afspraak _op papier_ maken met de politie als ze je gelijk geven en de belofte doen er iets aan te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als de politie wel iets belooft maar 't niet doet: dan de burgemeester contacteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stilstaande onverzekerde auto's worden niet door de politie bekeurd. Dit wordt gedaan bij een registercontrole van het RDW. Tijdens zo'n controle wordt gekeken of een auto gekeurd en verzekerd is. Alle auto's die dat niet zijn en waarvan het kenteken niet is geschorst krijgen automatisch een bekeuring thuis. Dat is dan ook de reden dat de politie er niets meer aan doet. Hier zijn namelijk afspraken over gemaakt. Als een voertuig rijdt verbaliseerd de politie wel. Tot slot een voertuig wat geschorst is mag niet op de openbare weg staan, maar moet op eigen terrein staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de duidelijkheid niet de auto's krijgen een bekeuring maar uiteraard de eigenaar van de auto die op dat moment bij het RDW geregistreerd stond.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mocht het voertuig een wrak zijn dan kan er vaak op grond van de APV van de gemeente opgetreden worden. Het voertuig moet dan wel zichtbaar rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud zijn. Een echt wrak dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoort eigenlijk niet. En je maakt er jezelf zeer zeker niet populair mee in de straat...

Maar als je een auto hebt die eigenlijk wel vervangen zou moeten worden dan zou ik met een flinke aanloop zo'n nietverzekerde auto rammen. De persoon die niet verzekerd is draaid dan sowieso voor alle kosten op...

Want iedereen kan wel eens de macht over het stuur verliezen...