Betaalde online theorie (auto b) examen nuttig?

Ik heb vandaag mijn eerste proef les gehad en ga vanaf nu beginnen met mijn rijlessen. Ik heb de mogelijkheid om via mijn rij school een theorieboek + 15 euro internet examen training te krijgen voor 75 euro (vekabest, verkeersregels).

Nu heb ik op het internet gekeken en het theorieboek kost zelf maar 25 euro en ik weet dat er tientallen plekken zijn waar je gratis online kan oefenen en vraag me dan ook af of die 50 euro extra het waard is om 15 uur internet examentraining er bij te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

Mijn zoon is ook bezig met zijn theorie, hij heeft het boek waar hij uit leert. Op internet kan je een officieel theorie examen doen bij het CBR voor 1,30.
Al zou je dat 10 keer doen, ben je nog maar 13 euro kwijt.

Ik zou niet zo'n pakket nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ligt er een beetje aan wat voor ondersteuning je van je rijschool kunt verwachten. Als er ook aanvullende theorielessen zijn of een uitgebreide (persoonlijke) reactie op de te maken testen op internet, is het waarschijnlijk de moeite waard. Betaal je alleen voor het boek en de internettraining 75 euro, dan is dit behoorlijk aan de prijs.
VekaBest, Verjo en andere uitgevers geven ook boeken uit met examen(oefen)opgave.
Let er bij de gratis testen die aangeboden worden ook op of deze wel volledig zijn in het theorieaanbod (up to date) en of deze niet slechts een deel van de theorie behandelen.
Verder is het ook afhankelijk van je zelfdiscipline. Heb je voldoende zelfdiscipline dan maakt het niet zoveel uit of je het uit een boek of via internet leert. Kan je jezelf moeilijk tot leren aanzetten, dan is het klassikaal volgen van theorielessen misschien beter.
Misschien heb je aan onderstaande site ook nog wat !?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen! Mijn ervaring leert dat dit geen meerwaarde heeft. Haal desnoods een ANWB boek erbij. Maak pas een afspraak voor je theorie ex. als je meer dan 5 lessen hebt gehad, dit geeft je inzicht en zo kun je aan je instructeur nog vragen stellen over dat wat je niet begrijpt. Verder oefenen en stampen. De rijschool wil alleen maar geld verdienen en bieden inhoudelijk weinig extra's!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als rij-instructeur kan ik je zeggen dat het veel scheelt of een leerling veel of weinig met zijn theorie bezig is geweest tijdens de praktijklessen. Beheers je je theorie goed, scheelt dat doorgaans 4-6 praktijklessen. Het helpt met je inzicht en besluitvaardigheid ontwikkelen. Het halen van je theorie is relatief makkelijk, voor velen slechts 1x het boek lezen. Vaak hebben ze dan wel veel meer praktijklessen nodig.
Mijn advies is dus dat het het geld vaak wel waard is, maar die van vekabest is niet zo best ;-)
Kijk wellicht eens naar een theorieles3D opleiding, erg in opkomst op het moment!
Succes ermee :)