ik heb een clio 1.2 campus en bij het openen van de elektrische ramen wordt mijn groot licht enorm be invloed door dit gebeuren.

mijn garage zegt dat dit nor maal is bij een clio. ik vind dit echter een zeer ontwijkend antwoord.

wie helpt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Electrische ramen trekken wel veel stroom vooral als de raamrubbers stug worden.
Maar als je motor draait moet dit gewoon kunnen zonder dat het licht aanzienlijk minder wordt.
Probeer eens je raamrubbers wat soepeler te maken met siliconenspray en kijk eens of ze dan makkelijker gaan.

Ik vraag mijzelf wel af hoe vaak het voorkomt dat je met "groot licht" op rijdt en tegelijkertijd je ramen opent ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Het gebeurt echter neit me andere auto's die ik nogal eens berijd. En ook bij andere Renault modellen heeft deze handeling totaal geen invloed op de verlichting (??)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is de accu en of dynamo wat licht voor dat soort accessoires.
Het is inderdaad zo dat ramen veel stroom vragen, een andere oorzaak dan je raamrubbers kan zijn dat je dynamo wat slechter begint te worden en dus minder stroom levert. Tip laat in ieder geval even je accu en dynamo controleren. Succes