Waar kan ik vinden hoe hard ik op de A- en N-wegen in Nederland mag rijden?

Ik heb deze gevonden maar die werkt helaas niet (meer): http://www.maximumsnelheden.info/kaart.php.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dat wil ik dus op papier of op internet kunnen zien, de borden langs de weg ken ik ja maar die bedoel ik nu niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Het beste antwoord

http://www.maximumsnelheden.info/

Bij mij doet deze site het gewoon hoor.... probeer even.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik zie toevallig net, dat de site vernieuwe is....waarschijnlijk kon je er daarom niet meer op. Hij doet het gewoon hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, als ik maar vergenoeg inzoom zie ik nu...

Andere antwoorden (4)

Op de borden langs de kant van de weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zover was ik ook, maar je begrijpt vast wel dat ik dat niet bedoel nu...
Een N-weg is een genummerde niet-autosnelweg. In Nederland staat de letter N voor nationaal, omdat deze wegen met gelijkvloerse kruisingen vroeger nationale wegen genoemd werden. Na de introductie van de autosnelwegen met ongelijkvloerse kruisingen zijn de Nederlandse wegen geclassificeerd als N-wegen en A-wegen.

In basis gelden -tenzij door verkeersborden anders aangegeven- de volgende toegestane maximumsnelheden:

Binnen de bebouwde kom: 50 km/u
Buiten de bebouwde kom: 80 km/u
Op autowegen: 100 km/u
Op autosnelwegen: 120 km/u
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De standaard maximum toegestane snelheden gelden in situaties waar géén speciale belijning en/of verkeerstekens / borden die anders aangeven zijn geplaatst . De herkenningstekens / belijning die op de nederlandse wegen zijn / worden aangebracht geven een nauwkeuriger beeld.
Zo is / komt er een onderscheid tussen b.v. stroomwegen, gebiedsontsluitingswegen, erftoegangswegen.
Kijk bij de link voor de standaard geldende toegestane maximumsnelheden en de -aan de aangebrachte belijning-te herkennen toegestane maximum snelheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doorgaan op de groene lijn..
http://www.youtube.com/watch?v=PUDeAFZryjI