Hoe weet wanneer je schokbrekers op/kapot zijn?

Vanmiddag reed ik over een paar drempels en hoorde rechtsachter een vreemd geluid. Alsof de schokbreker of de vering heel stroef gingen. Het geluid is een beetje moeilijk uit te leggen maar gezond klinkt het niet.

Hoe test je (zelf) of de schokbreker of vering op/kapot zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
10.6K

Het beste antwoord

Een primitieve maar snelle methode:
Ga op de carrosserie van je auto hangen op een hoek.
Druk de zaak zo hard naar beneden als je kan, en laat de
auto met een schok los. De auto moet soepel, zonder gekraak omhoogveren en niet nadeinen.
Doe dat nog drie keer op de andere hoeken.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wanneer je merkt dat je schok niet meer goed gebroken word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je bijvoorbeeld over een klinkerweg of hobbelige weg rijd en je voelt dat je auto alle kanten opspringt,dan zijn ze echt versleten.
Maar je kan ook ,als je flink met de auto wiebelt door er boven op te duwen en dan stopt dan mag de auto niet meer dan +- 3 keer na wiebelen.

succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook een tijd gedacht, maar bleek doch de uitlaat te zijn. Zat een beetje los.