Mag je met 1 nummerbord rijden

Achter zit erop alleen voor niet, kan volgende week pas naar garage

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
37.3K

Antwoorden (4)

Je kan toch bellen naar zon zaak dat ze een nummerplaat voor je maken? Hoef je alleen nog op te halen en autopapieren te overleggen. Tijd vrij maken, is een kunst. Wellicht kan je iemand andets vragen dit te regelen.

Toegevoegd na 32 minuten:
Artikel 7 Regeling kentekens en kentekenplaten
1.
Bij motorrijtuigen op meer dan drie wielen, met uitzondering van bromfietsen, moeten de kentekenplaten zijn aangebracht aan de voor- en achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.

Ik kan hieruit niets anders opmaken dan: Aan de voorkant en aan de achterkant op de plaats waar de fabrikant het bedoeld heeft. Immers, zo is het voertuig ook type goedgekeurd voor Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem aan dat het over een auto gaat? :)

nee dat mag niet. er moeten altijd 2 duidelijke nummerborden goed zichtbaar zijn (dus ook geen onduidelijke nummerborden die goed zichtbaar zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet rijden in die auto met één nummerbord. Strafbaar. Als je gesnapt wordt krijg je een boete.

Toegevoegd na 2 minuten:
De kentekenplaat is het meest opvallende deel van het kenteken. De kentekenplaten zijn verplicht zichtbaar op de auto gemonteerd. Iedere auto heeft een unieke code op zijn kentekenplaten, waarmee de auto en zijn eigenaar kunnen worden achterhaald.

http://www.autorijden.nl/kenteken/kentekenplaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je nummerplaat vanvoor is niet zo belangrijk als die van achter. begrijp me niet verkeerd je MOET ze alletwee hebben, maar de voorste MOET NIET gedrukt zijn, je moet niet met een nummerplaten-dienst kontakt opnemen of zo,
ga naar een winkel, carrefour of zo, je kunt er lege nummerplaten kopen met kleefjes van LETTERS,CIJFERS en STREEPJES, je plakt de juiste tekens op je die lege plaat, en klaar is kees, ophangen en je kunt rijden , je word niet belast door politie, je wordt niet geboet. DIT MAG NIET ALS JE ACHTER-NUMMERPLAAT GEBRUIKT WORDEN , DAAR DIENT HET GEDRUKT TE WORDEN IN EEN GARAGE!