Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kost het om een versnellingsbak te vervangen?

Ik heb een volkswagen jetta 2006, ik ben bang dat het vervangen moet worden en heb geen iedee hoeveel het zal kosten.
Het is een dsg bak.
Weten jullie de prijs misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
22.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom denk je dat de versnellingsbak vervangen moet worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij explodeerd zodra hij ermee rijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor alleen bijgeluiden als hij op de n staat. Wanneer ik hem op d of r zet gaat het geluid weg. Schakelen doe hij zonder probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou allereerst eens nakijken of er wel genoeg olie in de bak zit .
En ook kijken of die olie niet moet verversen .
Dat kun zien aan de kleur .
Goeie olie moet mooi helder zijn .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Weet ik niet zeker, maar het is een zeer grote reparatie waarbij de motor er waarschijnlijk uit moet en de prijs van een nieuwe bak is ook hoog. Ik schat rond de drieduizend euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De DSG-bak van volkswagen kan op 2 manieren gerepareerd worden.

Ten eerste kan de mechatronica van de versnellingsbak vervangen worden (zeg maar de hersenen). Dit kost bij een dealer rond de 1500 euro.

Als de volledige versnellingsbak vervangen moet worden dan lopen de kosten op naar zo'n 5000 euro.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet niet wat er met de versnellingsbak aan de hand is, maar mogelijk dat de DSG-Dokter je zou kunnen helpen met het probleem. Als dit werkt hoef je de versnellingsbak mogelijk niet te vervangen.

Op hun website (zie bron) staan verschillende problemen met de DSG-bak die ze softwarematig kunnen verhelpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding