Wat kun je het beste doen als er een bumperklever voor je rijd?

Dus niet achter je, maar voor je.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
Wees blij dat hij voor je zit, en niet achter jou.

Het beste antwoord

Afstand houden, desnoods op de andere rijstrook gaan rijden (op een autosnelweg) en je snelheid aanpassen aan het overige verkeer. Eén van de hoofdoorzaken van ongelukken, aanrijdingen, is het onvoldoende afstand houden en zeker bij hoge(re) snelheden, waarbij er plotseling geremd en uitgeweken moet worden een groot risico. Je stopafstand (de afgelegde weg in de reactietijd plus de remweg) is langer dan je denkt: bij plus minus 100 km/uur al dik 50 meter onder normale condities (een droge weg). Blijf dus zeker niet dicht achter een bumperklever rijden, die waarschijnlijk al erg opgefokt achter het stuur zit en op signalen van anderen zal reageren als een stier op een rode lap. Je boekt ook geen enkele tijdwinst (zelfs niet over langere afstanden, een te verwaarlozen "enkele minuten" hooguit) en je ervaart onnodige stress. Stel jezelf de vraag: "wil ik gelijk of wil ik geluk?". Ik zou voor het laatste kiezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Voldoende afstand houden. Dan is het geen bumperklever meer. Er te dicht oprijden brengt onnodige risico's met zich mee.
Uiteraard is het irritant als iemand links blijft rijden en vervolgens niet op schiet. Maar je kan in zo'n geval het beste wijs zijn en het gas een beetje los laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ook niet goed gelezen......?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen bumperklever meer ? Leg eens uit ? Als jij ACHTER de bumperklever rijdt en JIJ vergroot de afstand, dan blijft hij toch t.o.v. ZIJN voorganger een bumperklever ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er wordt bedoeld dat er voor je een auto rijdt die op de bumper van een ander hangt dan is de vraag zeker niet duidelijk. Met mij meerdere die dat niet zo begrepen hebben.
Als de stickers op auto's kent waarop staat: "ik heb een hekel aan bumperklevers. Er zit er eentje op mijn voorbumper" Dan had je de vraag waarschijnlijk ook anders begrepen.
Als je die linksplakker-en-treuzelaar bedoelt, rustig blijven, afstand houden en probeer de slaaprijder met lichtsignalen te waarschuwen.

Is het een bumperklever die de voorganger opduwt, dan gewoon afstand houden en hopen dat de slaaprijder ervoor naar rechts gaat. Dan kunnen jullie er beide langs.

Is het bumperklever die kleeft, maar de daarvoorrijdende auto kan geen kant op, dan nog steeds afstand houden.

Wat zou je willen doen dan? Hem aangeven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf iets meer afstand houden van de geen die boven op een ander kleeft
13 jaar geleden
ga je radio maar opnieuw instellen peuter je neus eens goed leeg. eet een appel. maar blijf afstand houden!
over het algemeen zijn het onervaren rijders of senioren waarbij het reactievermogen vermindert is.
ik snap dat het kan irriteren maar door er dichter op te rijden. worden ze vaak alleen maar onzekerder en gaan ze nog langzamer rijden. of trappen plotseling op de rem.
ook niet naar het inhalen even terug pakken door op de rem te trappen dit is levensgevaarlijk!

voorbeeld van hoe het niet moet in bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon normaal doorrijden.

ik zie het regelmatig voor mij omdat ik vaak in een busje rijd dat de auto voor mij bumperkleeft.Je kunt er niets aan doen en je maakt mogelijk de situatie alleen maar gevaarlijker door je er mee te bemoeien.ga in geen geval de klever duidelijk maken dat kleven irritant is door ff aan zijn bumper te kleven want os van het gevaar is de boete toren hoog (echt hoog)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien u onveilige situaties waarneemt in het verkeer,
dan is het het beste om er zorg voor dragen dat u zelf wel
de regels naleeft die een veilig weggedrag in het verkeer bevorderen.

Het is verstandig om kentekens te noteren
van onveilige rijders of onjuist beladen vrachtwagens
in geval van escalatie.

En mocht er iemand door zijn/haar ondoordachte zelf in een hulpeloze situatie terechtkomen, biedt dan uw hulp aan en bel 112 voor hulp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij voor je rijdt afstand nemen.